Investiční skupina Natland posiluje – kromě Zootu bude nyní vlastnit i Bibloo a Urban Store

Investiční skupina Natland pokračuje ve svém růstu. Poté, co během posledních tří let koupila Zoot a Different, se nyní rozšířila o e-shopy Bibloo a Urban Store. Módní skupina tak nově bude cílit na 200 milionů zákazníků na 14 trzích. Fúzi po zjednodušeném řízení posvětil antimonopolní úřad.
Společnost Company New, která patří do skupiny Natland a vlastní kromě Zootu také Different, odkoupila 100% podíl společnosti Digital People. Ta pro změnu obstarává online prodejce módy Bibloo a Urban Store, kteří se spojili v roce 2019. Všechny obchody nyní budou fungovat pod jednou střechou.
Se slevovým kódem 20NALETO získávají zákazníci Zoot 20% slevu a dopravu zdarma.
„Ve spojení s e-shopy Bibloo a Urban Store dokážeme obsloužit trh čítající 200 milionů zákazníků, operovat na 14 trzích a nabízet 350 různých světových značek. Vznikne silná módní skupina, která má zcela český původ a která je plná skvělých zkušených lidí,“ dodal Milan Polák, CEO společnosti Zoot.
Natland uvedl, že celková hodnota transakce se vyšplhala do výše stovek milionů korun, konkrétní číslo ovšem nezveřejnil. Schválení fúze na svém webu na začátku června oznámil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Potvrdila ho i mluvčí skupiny Hana Filipová, více informací ovšem nesdělila.
Fúze přinese výhody oběma stranám
E-shop Bibloo, který působí celkem v 10 zemích, se v roce 2019 majetkově spojil s obchodem Urban Store. Jeho tržby v minulém roce dosáhly 1,4 miliardy korun, což je meziročně o 32 % více. Urban Store tento krok pocítil ještě pozitivněji, počet jeho prodejů stoupl dokonce o 42 %.

Podle zakladatele e-shopu Bibloo Petra Liesnera má fúze s prodejcem Zoot tato čísla posunout ještě dál a vylepšit Bibloo recenze i Urban Store recenze. Zoot považuje za silného partnera, který oběma e-shopům přinese množství výhod.
Všem zákazníkům Bibloo přináší dopravu zdarma, 30 dní na bezplatné vrácení zboží a slevu 100 Kč na první nákup.
„Změnou vlastníka se směrem k obchodním partnerům, dodavatelům ani zaměstnancům nic nemění, pro všechny to znamená další rozvoj na společných projektech a možnost využívání všech synergií, které takto velká skupina dokáže nabídnout,“ míní Liesner.
Spojení vidí pozitivně i zakladatel skupiny Natland Tomáš Raška. „Znamená to mimo jiné další rozvoj služeb založený na maximálním využívání kombinace online prodejních kanálů s kamennými Výdejnami radosti, kde si zákazník může módní kousky vyzkoušet a kterými konkurence nedisponuje,“ vysvětluje.
Natland chce vybudovat silnou módní skupinu
Jde o další krok Natlandu k vytvoření silné módní skupiny. Svůj záměr dal jasně najevo již před 3 lety, kdy koupil Zoot. Zoot recenze tehdy nebyly nejlepší a jeho finanční situace tíživá. Natland z něho dokázal vytvořit konkurenceschopného prodejce, jehož Zoot šaty a Zoot boty zákazníci milují.
Loni Zoot utržil 550 milionů korun a letos v březnu se dokonce dostal na nejlepší čísla od roku 2019. Za úspěchem stojí mimo jiné to, že Zoot zvyšuje počet Výdejen radosti a nově je provozuje především ve spolupráci s partnery. Provozní náklady jsou nižší, expanze kamenných výdejen rychlejší a Zoot reklamace jednodušší.

Další podstatnou změnu ve fungování Zootu představuje zavedení tzv. marketplace, kde mohou své zboží nabízet i jiní prodejci. Do konce roku by měl tvořit až 50 % celkové nabídky e-shopu a generovat čtvrtinu jeho příjmů. Výdejny radosti, marketplace i další služby budou moci nově využívat i Bibloo a Urban Store.
Za přihlášení se k odběru newsletteru Urban Store svým klientům poskytuje jednorázovou slevu ve výši 100 Kč.
Loni v létě skupina oznámila také koupi minoritního podílu v internetovém módním obchodě Different. Ten má své místo na 8 evropských trzích, odkud proudí 70 % jeho obratu. Jak Different, tak Zoot o udržení své pozice na českém trhu neustále bojují zejména s giganty Zalando a About You.
Natland se netají zájmem také o zkrachovalou značku Kara. „Předpokládáme úzkou spolupráci v online segmentu prostřednictvím našich módních e-shopů Zoot a Different, včetně možnosti dostat Karu na další zahraniční trhy, kde již naše značky působí,“ uvedl Raška.
Publikováno: 26. 06. 2021
Mohlo by vás zajímat

Jak vybrat stylovou oversized mikinu pro letošní sezónu?
Chcete-li být letos trendy, můžete do svého šatníku zařadit alespoň jednu mikinu v oversized střihu. Tento model mikiny však nesedí všem ženám a mužům. Na následujících řádcích...
Více
Vybíráme nejlepší materiály pro pánské oblečení
Oblečení se vyrábí z mnoha různých materiálů. Každý z nich má své výhody a nevýhody, proto může být těžké rozhodnout se, který materiál kdy zvolit. Dnes se podíváme na...
Více
Wolt promo kód – na slevu 150 Kč, recenze a zkušenosti
Každý se čas od času cítí unavený nebo lenivý. To poslední, na co má v tu chvíli člověk náladu, je příprava jídla. Na trhu dnes figuruje mnoho společností, které jídlo...
Více