Notino zapojuje do prodeje online poradenství – zákazníkům to přináší zážitek jako v kamenném obchodě a Notinu větší prodeje

Notino již dávno není pouhým e-shopem s kosmetikou. Nabízí produkty pro matku a dítě, elektroniku i léky. Společnost založila kamenné prodejny, expandovala do dalších 20 zemí a nyní přichází s novinkou – online poradenstvím. Co takové online poradenství nabízí?
Dalo by se očekávat, že na druhé straně bude někdo na chatu, kdo poradí zákazníkovi s nákupem nebo reklamací. Takovou poradnu již na mnoha českých e-shopech známe. Avšak Notino představuje online poradenství, které se trochu odlišuje. Čím? Nabízí mobilní aplikace.
Aplikace pro každého
Aplikace do mobilu nebo tabletu má sloužit zákazníkům, kteří potřebují poradit s výběrem vhodného odstínu make-upu, barvy vlasů nebo s dárkem pro někoho blízkého. Jak aplikace pracuje?
Po jejím stažení zákazník komunikuje pomocí zpráv s osobou/chatbotem na druhém konci. Pokud hledá například správný parfém, vyfiltruje mu aplikace Fragrance Finder seznam takových vůní, které odpovídají přesně požadavkům zákazníka.
Ten odpovídá na dotazy typu: Pro koho je parfém určený, pro jakou příležitost, jak má být vůně intenzivní apod. Na základě odpovědí vygeneruje seznam, který je sestavený podle přání zákazníka a může mu tak usnadnit výběr. Ten nadšeně nakoupí a spokojenost je na obou stranách.
Pokud muž shání například dárek pro ženu k narozeninám jistě tento způsob pomoci ocení. Samozřejmostí je to i v opačném případě, když žena vybírá dárek pro partnera. S výběrem parfémů poslouží také parfémy.cz recenze.
Make-up na míru
Správný odstín make-upu je velkým oříškem pro mnoho žen a ještě když nakupují online. Cena kvalitní kosmetiky je přeci jenom poměrně vysoká. Trefit perfektní odstín je u ní tedy pro většinu zákaznic důležitější než třeba u levné kosmetiky z Číny.
Aplikace Shade Finder hledání toho správného make-upu usnadní. Spoustu produktů si zákazník může zkusit v mobilním telefonu a přesně ví, zda mu vybraná barva sedí.
Stejně tak poradí s barvou rtěnky a dalšími produkty aplikace Virtuální zrcadlo, která byla vyvinuta ve spolupráci s partnerem L’oreal. Zákazník zkouší a rovnou vidí, zda mu to sluší nebo nikoli.
Tato možnost je dostupná i na kamenných prodejnách. U zákazníků, kteří využili tento nástroj, byl zaznamenán až o 30 % lepší konverzní poměr.
Kromě získaných dat z odpovědí zákazníků se Notino dostává i k detailnějším údajům jako například analýza pleti pomocí nástroje Skin analyzator, což se nemusí všem pozdávat.
TIP: Pro ty, kdo rádi nakupují ve slevách, přinášíme tip na slevové portály, kterým lze důvěřovat.

Slevy i vyzkoušení produktu zdarma
Zákazník může vstoupit i do živého vysílání tzv. Shoppable livestream. Tam zákazníci mohou nakoupit, protože nástroj umožňuje propojení s košíkem, práci se slevami a akcemi během živého vysílání. Díky velké interakci zaznamenává konverzní poměr až 33 %.
Notino přichází také s možností Try first. Jde v podstatě o získání novinek, které zákazník vyzkouší a případně bezplatně vrátí zpět. Tato služba zvyšuje obrat firmy o zhruba 5 %. To i přesto, že se často zneužívá.
Prodejce kosmetiky chce se zákazníky komunikovat i jinak než primárně přes slevy jako tomu je do teď. Notino slevový kód ocení jistě každý, avšak online poradenství na míru je ještě lepší.
Publikováno: 22. 12. 2022
Mohlo by vás zajímat

Jak vyčistit žehličku – od připálení i vodního kamene
Ačkoliv to možná někoho na první dobrou nenapadne, žehlička patří mezi spotřebiče, které se při pravidelném používání postupně zanáší. Na žehlící ploše se mohou usazovat...
Více
Nejlepší zrnková káva – do kávovaru, značky, kvalita, recenze
Milovníci kávy se shodnou na jednom – základem skvělého šálku je kvalitní zrnková káva. Ať už člověk dává přednost jemnému espressu, silnému ristrettu nebo krémovému...
Více
Jak vyčistit pračku – octem, tabletou do myčky, co na filtr a buben
V pračce se během provozu nahromadí zbytky pracích prostředků, vodní kámen, vlhkost a nečistoty, které mohou způsobovat zápach, tvorbu plísní a zhoršení účinnosti praní....
Více