Notino zapojuje do prodeje online poradenství –⁠ zákazníkům to přináší zážitek jako v kamenném obchodě a Notinu větší prodeje

Notino zapojuje do prodeje online poradenství –⁠ zákazníkům to přináší zážitek jako v kamenném obchodě a Notinu větší prodeje

Notino již dávno není pouhým e-shopem s kosmetikou. Nabízí produkty pro matku a dítě, elektroniku i léky. Společnost založila kamenné prodejny, expandovala do dalších 20 zemí a nyní přichází s novinkou – online poradenstvím. Co takové online poradenství nabízí?

Dalo by se očekávat, že na druhé straně bude někdo na chatu, kdo poradí zákazníkovi s nákupem nebo reklamací. Takovou poradnu již na mnoha českých e-shopech známe. Avšak Notino představuje online poradenství, které se trochu odlišuje. Čím? Nabízí mobilní aplikace.

Aplikace pro každého

Aplikace do mobilu nebo tabletu má sloužit zákazníkům, kteří potřebují poradit s výběrem vhodného odstínu make-upu, barvy vlasů nebo s dárkem pro někoho blízkého. Jak aplikace pracuje?

Po jejím stažení zákazník komunikuje pomocí zpráv s osobou/chatbotem na druhém konci. Pokud hledá například správný parfém, vyfiltruje mu aplikace Fragrance Finder seznam takových vůní, které odpovídají přesně požadavkům zákazníka

Ten odpovídá na dotazy typu: Pro koho je parfém určený, pro jakou příležitost, jak má být vůně intenzivní apod. Na základě odpovědí vygeneruje seznam, který je sestavený podle přání zákazníka a může mu tak usnadnit výběr. Ten nadšeně nakoupí a spokojenost je na obou stranách. 

Pokud muž shání například dárek pro ženu k narozeninám jistě tento způsob pomoci ocení. Samozřejmostí je to i v opačném případě, když žena vybírá dárek pro partnera.  S výběrem parfémů poslouží také parfémy.cz recenze

Make-up na míru

Správný odstín make-upu je velkým oříškem pro mnoho žen a ještě když nakupují online. Cena kvalitní kosmetiky je přeci jenom poměrně vysoká. Trefit perfektní odstín je u ní tedy pro většinu zákaznic důležitější než třeba u levné kosmetiky z Číny.

Aplikace Shade Finder hledání toho správného make-upu usnadní. Spoustu produktů si zákazník může zkusit v mobilním telefonu a přesně ví, zda mu vybraná barva sedí.

Stejně tak poradí s barvou rtěnky a dalšími produkty aplikace Virtuální zrcadlo, která byla vyvinuta ve spolupráci s partnerem L’oreal. Zákazník zkouší a rovnou vidí, zda mu to sluší nebo nikoli.

Tato možnost je dostupná i na kamenných prodejnách. U zákazníků, kteří využili tento nástroj, byl zaznamenán až o 30 % lepší konverzní poměr.

Kromě získaných dat z odpovědí zákazníků se Notino dostává i k detailnějším údajům jako například analýza pleti pomocí nástroje Skin analyzator, což se nemusí všem pozdávat. 

TIP: Pro ty, kdo rádi nakupují ve slevách, přinášíme tip na slevové portály, kterým lze důvěřovat.

Notino chce zákazníkům přinést zážitek jako v kamenném obchodě.

Slevy i vyzkoušení produktu zdarma

Zákazník může vstoupit i do živého vysílání tzv. Shoppable livestream. Tam zákazníci mohou nakoupit, protože nástroj umožňuje propojení s košíkem, práci se slevami a akcemi během živého vysílání. Díky velké interakci zaznamenává konverzní poměr až 33 %.

Notino přichází také s možností Try first. Jde v podstatě o získání novinek, které zákazník vyzkouší a případně bezplatně vrátí zpět. Tato služba zvyšuje obrat firmy o zhruba 5 %. To i přesto, že se často zneužívá. 

Prodejce kosmetiky chce se zákazníky komunikovat i jinak než primárně přes slevy jako tomu je do teď. Notino slevový kód ocení jistě každý, avšak online poradenství na míru je ještě lepší.

Publikováno: 22. 12. 2021

Copyright © 2024 Slevove.cz. Všechna práva vyhrazena | Nakódoval Leoš Lang