Amazon – recenze a zkušenosti s nákupem

Amazon – recenze a zkušenosti s nákupem

Internetový obchod Amazon patří svou velikostí mezi největší hráče na poli on-line nakupování. Právě díky rozmanitosti nabízeného zboží si získal spoustu příznivců, kteří pravidelně využívají jeho služeb. Amazon se od roku 1994 z amerického trhu, kde začínal, rozšířil do celého světa a počty balíků rozeslaných napříč kontinenty se neustále zvyšují. Netrpí tím však kvalita společnosti? Jaké jsou recenze zákazníků a jejich zkušenosti s nákupem? Právě tímto tématem se zabývá následující článek.

Ačkoliv je Amazon známý jako on-line platforma pro nakupování, v nabídce tohoto internetového giganta lze najít také další služby. Většině lidí se s touto společností spojí dohromady pravděpodobně čtečka knih Kindle.

A ti, kteří investují do technologického pokroku, poznají domácího asistenta Alexu. Amazon se zkrátka snaží neustále inovovat, a proto patří mezi největší americké firmy vůbec.

Jak funguje Amazon

V nabídce Amazonu můžeme najít naprosto cokoliv. Ať už člověk potřebuje módní doplňky, elektroniku nebo vybavení do dílny, nic z toho pro Amazon nepředstavuje problém. Jedná se o nabídku podobnou dalším internetovým gigantům jako je AliExpress nebo Wish.

Prodejní portál není k dispozici pro Českou republiku, nicméně pro české zákazníci je k dispozici verze německého Amazonu s českým překladem.

To, že je Amazon česky dostupný potvrzuje i fakt, že zde funguje česká zákaznická linka, což může být velkou výhodou oproti dalším internetovým obchodům typu eBay nebo LightInTheBox.

Nákup na Amazonu je pro české zákazníky v poslední době ještě výhodnější, jelikož společnost v České republice uvedla do provozu oficiální distribuční sklad. Amazon.de je tedy ideální volbou, při které čeští zákazníci navíc ušetří čas i peníze.

Alternativou pro nákup na internetu může být i eBay.

Nakupovat na eBay je možné zde >

Platba a doprava na Amazonu

Po vyplnění doručovací adresy přichází na řadu výběr platební metody a typ doručení. Při nákupu na Amazon.de se zákazníci nemusí zatěžovat DPH, to už je obsaženo v ceně. V rámci EU navíc není třeba hradit ani clo.

Pro nákupy mimo evropské prodejní portály je na tyto aspekty nutné hledět. I proto může být nakupování v Německu on-line ideální volbou.

Co se platby týče, objednávku lze uhradit standardním způsobem, a to platební kartou. Stačí tedy uvést jméno, dobu platnosti a měnu. V případě objednávky v hodnotě vyšší než 39 € má zákazník dopravu zcela zdarma. V jiných případech se doručení zpoplatňuje následovně:

Typ dopravyDoba doručeníCena za doručení
Standardní 4 – 8 pracovních dní4,49 €
Expresní 2 – 4 pracovních dní7,99 €
Jednodenní 1 pracovní den9,99 €

Zpoplatněné doručení může nevýhodou Amazonu oproti jiným obchodním portálům. Například eBay nabízí velkou část svého sortimentu i s poštovným zdarma.

Obdobně je na tom i AliExpress, který disponuje víceméně stejným zbožím jako Amazon. Není tedy žádný problém, nakoupit zde například AliExpress kosmetiku nebo AliExpress hračky.

Reklamace a vrácení peněz na Amazonu

V případě, že nám dorazí špatná zásilka, poškozená nebo jakýmkoliv dalším způsobem nevyhovující zásilka, máme právo na vrácení peněz nebo výměnu zboží. Je však nutné postupovat dle platných podmínek.

Každý zákazník má právo na vrácení zboží, a tedy i peněz, do 30 dnů od obdržení objednávky. Při reklamaci vadného zboží se Amazon zavazuje vrátit peníze nejdéle do 14 dnů. V jiných případech člověk obdrží novou a nepoškozenou zásilku. Na internetu však můžeme narazit na recenze na Amazon, které často pro společnost nevyznívají až tak pozitivně.

I v aplikaci Amazon lze najít hodnocení jednotlivých produktů.

Zahraniční recenze Amazonu

V České republice se tento nákupní portál těší poměrně velké oblibě a zkušenosti s Amazonem v místním regionu jsou převážně pozitivní, nicméně o tom později. V zahraničních pobočkách už však situace není tak zářná jako u nás.

Pokud člověk vyhledává recenze na cizojazyčných fórech a webech zaměřujících se na hodnocení prodejců, negativní recenze Amazonu zde mají poměrně velké zastoupení. Konkrétně na internetových stránkách Trustpilot se lze dočíst o pochybných reklamacích a refundacích.

Právě Amazon recenze na vrácení peněz při nesprávné zásilce je častým předmětem negativních hodnocení. Dalším poměrně opakujícím se tématem, na již zmiňovaném serveru Trustpilot, je špatná zákaznická linka.

I takové zkušenosti s Amazonem vysloužili společnosti pouhé dvě hvězdičky z pěti možných. Nejedná se však o jeden server, v posledních měsících se zejména na americkém trhu Amazonu zkrátka nedaří poskytovat takové služby jako například v Evropě.

Podobné produkty jako na Amazonu lze nakupovat i na čínském AliExpressu.

Prohlédnout si zboží na AliExpressu >

Ačkoliv spoustu negativních recenzí Amazonu pochází i z Velké Británie, ve kterých se můžeme dočíst o obdobných problémech. Jedná se opět o špatnou zákaznickou podporu nebo postrádání vracených peněz.

České recenze na nakupování na Amazonu

V českém prostředí, jak již bylo řečeno, je situace naprosto odlišná. Na většině diskuzních fórech jsou zákazníci s přepravou zásilek spokojení. Tomu může napomoct i fakt, že většina českých zákazníků využívá pro nákup právě německý Amazon.de.

Zboží je pak většinou odesíláno z německých skladů nebo přímo z distribučního centra v Česku republice.

I zkušenost zákazníků s českou zákaznickou podporou je převážně pozitivní a recenze na nakupování na Amazonu vedou zákazníky k opakovanému nákupu.

Každý produkt obsahuje podrobné hodnocení předchozích zákazníků.

Recenze na Amazonu

Pro nákup na Amazonu je mimo jiné podstatné zaměřit se i na recenze u konkrétních produktů. Každé zboží totiž obsahuje jak informace o produktu samotném, tak jeho specifikace a hodnocení předchozích zákazníků.

Poslední dva roky je však Amazon nucen konfrontovat prodejce, kteří si pozitivní hodnocení platí, a to způsobuje nepravdivost informací a nekalou soutěž. Přesto je tento aspekt nákupu pro pozitivní zkušenosti s Amazonem zásadní.

Pro srovnání si zákazník může prohlédnout recenze LightInTheBox nebo AliExpresss vs Wish.

Jedním z dalších on-line obchodů je například LightInTheBox.

Prozkoumat LightInTheBox je možné přes tento odkaz >

Závěrem

Zkušenosti s Amazonem jsou různé a mnohdy se odvíjí od lokality. U nás se Amazon těší velké oblibě a je to i z důvodu kvality produktů, jelikož samotná společnost se snaží kontrolovat dané prodejce velmi striktně.

Amazon, jakožto gigant v oboru, je v užším hledáčku než další on-line nákupní platformy typu Alibaba nebo AliExpress. Obě internetové tržiště však nabízí podobné produkty. Nabídku AliExpressu lze prozkoumat zde.

Naopak z pohledu prodejců zas převažují negativní recenze na Amazon. V konečném důsledku je na každém zákazníkovi, jak vyhodnotí nákup na Amazonu. Nicméně nadále platí, že se jedná o kvalitní společnost kvalitním zbožím.

Amazon je i bezpečnou platformou, stejně jako je bezpečný eBay a další prodejci. Ve většině negativních zkušeností se jedná víceméně o špatnou komunikaci se zákaznickou podporou nebo nedorozumění při reklamaci.

To jsou zcela jistě záležitosti pro zákazníka stěžejní, Amazon se však neustále zdokonaluje a na připomínky svých zákazníků reaguje. I proto spoustu nespokojených zákazníků obdrželo od Amazonu službu Prime na určitou dobu zcela zdarma.

Publikováno: 14. 11. 2020

Štítky:

RecenzeReklamace

Copyright © 2020 Slevove.cz. Všechna práva vyhrazena | Nakódoval Leoš Lang