Reklamace na Wish – jak na to?

Reklamace na Wish – jak na to?

Čínské e-shopy rostou na popularitě a lákají milovníky nákupů na své bombastické slevové akce, nízké ceny a mnoho dalších výhod. Někteří na ně nedají dopustit a objednávají z čínských obchodů již řadu let. Jiní se nákupů zdráhají, protože se obávají nízké kvality zboží a případné nutnosti reklamovat. Jak probíhá reklamace na internetovém obchodu Wish?

Wish.com je e-shopem, který nabízí zejména módní doplňky a oblečení, ale také elektroniku, různé hobby příslušenství a mnoho dalšího. Díky široké nabídce zboží je Wish často přirovnáván ke známějšímu AliExpressu.

Nově registrovaní zákazníci AliExpressu získávají slevu $2 na svůj první nákup. Slevu lze uplatnit u objednávek nad $3.

Využít slevový kupon AliExpress >

Nákupy z Číny jsou obecně velmi výhodné, někteří se jich ovšem obávají. Wish patří mezi spolehlivé prodejce a zásilky přichází vesměs v pořádku. Občas se ale může stát, že oblečení z Wish neodpovídá objednané velikosti anebo že je barva produktu jiná.

Často se nejedná o nic zásadního a problém je snadné vyřešit. Zákazníci si mnohdy kladou otázku, zda je Wish bezpečný a často se obávají reklamace zboží z Číny. Nemusí se však jednat o velký problém.

Reklamace u online nakupování i při nákupu v kamenných obchodech je běžnou záležitostí. Je dobré vědět, na co si dát pozor u reklamace zboží. Zákazník tak bude připraven i proti nepoctivým obchodníkům. Toto upozornění se týká nejen Wishe, ale i jiných čínských či zahraničních e-shopů, Alibaba nevyjímaje. Prohlédnout zboží na Alibabě je možné zde >

Jak předejít reklamaci

Reklamaci lze předejít již v krocích před samotným nákupem. Kupující si totiž může velice jednoduše ověřit, co si o kvalitě vybraného produktu myslí ostatní zákazníci. U každého produktu je zpřístupněné hvězdičkové i slovní hodnocení. Nejprve se zobrazují české recenze a poté recenze v dalších jazycích.

Díky přehlednému hodnocení a četným recenzím zákazníků na produkty i samotné prodejce je možné reklamacím předejít i na oblíbeném AliExpressu.

Navštívit e-shop AliExpress je možné zde >

Dalším způsobem ověření je modrý rámeček pod produktem. Pokud je k nalezení, znamená to, že je ověřen zákazníky Wish. Takto si lze najít, který produkt trvale získává vysoká hodnocení od zákazníků.

 U každého produktu je zpřístupněné hvězdičkové i slovní hodnocení.
U každého produktu je zpřístupněné hvězdičkové i slovní hodnocení.

Je také možné podívat se přímo na hodnocení prodejce. V tomto případě se opět nabízí jak hvězdičkové, tak slovní hodnocení. Kupující tak má přístup k recenzím od uživatelů ze všech koutů světa.

 Je také možné podívat se přímo na hodnocení prodejce.
Je také možné podívat se přímo na hodnocení prodejce.

Zákaznické recenze jsou dostupné i v mobilní aplikaci Wish. Uživatel má tak možnost pročíst si hodnocení jak při nákupu na počítači, tak při využití svého telefonu.

Wish – jak postupovat při reklamaci

Někdy se může stát, že zákazník obdrží zboží, které se mu něčím nezamlouvá. Jaký je postup v případě, že přijde špatná velikost, produkt jiné barvy, anebo zcela vadný kus?

Pokud je již vytvořená objednávka a zboží se ještě neodeslalo, může se stornovat v sekci historie objednávky. Nejprve je nutné najet na profil uživatele, a poté vybrat tuto sekci. Samotná reklamace na Wish pak probíhá přes profil uživatele opět v historii objednávek.

Reklamace probíhá v sekci historie objednávek.
Reklamace probíhá v sekci historie objednávek.

Vrátit zboží je možné do 30 dní od doručení zásilky. To platí i u žádosti o vrácení peněz. U jiných e-shopů bývá tato lhůta i kratší, příkladem je reklamace Geekbuying. Tento obchod umožňuje vrácení zboží pouze do 14 dnů.

Peníze se zasílají zákazníkovi stejným způsobem, jakým byla provedena platba. Obecně platí, že se peníze vrací do dvou týdnů na bankovní účet. Po 30 dnech již ovšem Wish nemá povinnost zabývat se žádostí, a proto je dobré ji neodkládat.

Stejně jednoduše jako na Wishi je možné reklamovat zboží i na americkém nákupním portálu eBay.

Veškeré informace poskytuje samotný eBay zde >

Wish je i v češtině, takže možnost reklamace na Wish česky je velkou výhodou. Reklamace na Wish anglicky je ale také možná, psát lze tedy v obou jazycích. Jediným rozdílem je, že česky psané reklamace budou řešit čeští operátoři. Český zákaznický servis řeší veškeré dotazy během 72 hodin a je dobré se na něj obrátit v případě jakýchkoliv problémů.

TIP: Historii objednávek je možné zobrazit po registraci do většiny čínských e-shopů, LightInTheBox není výjimkou. Prohlédnout si zde nabízené zboží je možné přes tento odkaz.

Nakupování s důvěrou

Wish zaručuje jednoduchý reklamační proces a zákaznickou podporu, která je připravena řešit potíže. Již při nákupu daného produktu je vidět tabulka „Nakupuj s důvěrou“, ve které lze kliknout na „Podmínky vrácení“. V nich si zákazník může dohledat potřebné informace.

Vrátit zboží je možné do 30 dní od doručení zásilky.

Podmínky vrácení

Podmínky reklamace, které Wish uvádí, jsou následující:

  • Pokud zákazník obdrží produkt, který je poškozený, má jinou barvu či velikost, než jakou si objednal, má nárok na vrácení peněz. V tomto případě může Wish požadovat nějaký důkaz o problému – obvykle se jedná o fotografii.
  • Vracet se mohou všechny produkty kromě Nevratných produktů“. Ty zahrnují DVD a osobní hygienické produkty jako jsou krémy apod.
  • Pokud zákazník neobdrží objednanou položku, má také nárok na vrácení peněz. Zde je třeba kontaktovat Wish do 30 dnů od posledního odhadovaného data doručení.
  • Je možné se rozhodnout pro službu Wish Cash. Wish Cash lze použít při koupi produktu, a to i na přepravné.V tomto případě nebudou peníze vráceny původním způsobem platby, ale budou připsány do profilu zákazníka. Při dalším nákupu se pak peníze z Wish Cash automaticky použijí.

Je také dobré vědět, že Wish nehradí náklady na vrácení zboží či náklady související s DPH a clem.

Publikováno: 26. 07. 2020

Štítky:

ReklamaceSlevový kupón

Copyright © 2024 Slevove.cz. Všechna práva vyhrazena | Nakódoval Leoš Lang