Řetězci IKEA se zvýšil zisk na 1,2 miliardy korun

Nábytkářský řetězec IKEA má po celém světě své stoupence i odpůrce. Nejinak je tomu i v České republice. Zatímco někteří lidé mají z IKEA zařízený celý byt, jiní jsou k nábytku od tohoto skandinávského výrobce skeptičtí a dávají přednost luxusnějším značkám. Faktem ale zůstává, že se obchodním domům IKEA v Česku daří. Důkazem toho může být zvýšení čistého zisku za poslední finanční rok 2018/2019 o neuvěřitelných 41 % oproti předchozímu účetnímu období na 1,2 miliardy korun. To nejde nazvat jinak než úspěchem.
Finanční rok 2018/2019 představoval období od 1. září 2018 do 31. srpna 2019. V tomto časovém rozmezí vzrostly tržby IKEA z prodeje zboží o 6,2 % na celkových 10,5 miliardy korun.
IKEA v České republice přitom provozuje „jen“ 4 obchodní domy, ve kterých zaměstnává zhruba 1 500 zaměstnanců. Nová pobočka vzniká v Čestlicích na jihovýchodním okraji Prahy a měla by být součástí jednoho z největších obchodních komplexů v ČR.
Informace o tržbách a čistém zisku společnosti IKEA pocházejí z výroční zprávy uveřejněné na konci prosince 2019 ve Sbírce listin.
V IKEA nakoupilo přes 5 milionu lidí
K výše zmiňovanému období IKEA zveřejnila i statistiku návštěvnosti. V součtu všechny obchodní domy IKEA navštívilo přes deset milionů lidí. Z tohoto neuvěřitelného počtu si pak 5,4 milionů lidí zakoupilo některý z výrobků IKEA. Výhodně se nakupuje zejména ve výprodejích IKEA a různých slevových akcí. Ušetří také majitelé karty věrnostního programu IKEA Family, díky kterému je řada výrobků za nižší cenu.

Zástupy fanoušků řetězce IKEA dlouho volaly po e-shopu. Přání zákazníků bylo vyslyšeno a služba Klikni a dovezeme funguje velice podobně, jen se zboží vybírá nikoliv z centrálních skladů IKEA, ale z konkrétního obchodního domu. On-line nákupy však celkovou tržbu také výrazně ovlivnily. Ve zmiňovaném finančním roce došlo k nárůstu on-line prodejů o 35,8 %.
Nábytkářský trh na vzestupu
IKEA je největší maloobchodní prodejce nábytku na světě, ale také v České republice se pohybuje na absolutní špičce. Dosáhla nejvyššího hospodářského výsledku ze všech nábytkářských řetězců. Za ním skončil další výrobce skandinávského původu, Jysk. Následoval XXXLutz, Möbelix, Kika, Asko nábytek a Sconto nábytek. Nutno dodat, že Kika spadá pod rakouský XXXLutz.
Publikováno: 15. 01. 2021
Mohlo by vás zajímat

Věrnostní programy – co jsou a jak fungují
Věrnostní programy se staly nedílnou součástí strategie mnoha firem a značek. Tyto programy odměňují stávající zákazníky za jejich loajalitu a také pomáhají firmám zvyšovat...
Více
Jak vybírat domácí spotřebiče: 7 důležitých faktorů
Moderní domácnosti jsou plné různých zařízení, která usnadňují každodenní život. S trhem plným různých značek, modelů a funkcí je důležité mít jasno v tom, co člověk hledá...
Více
Co by nemělo chybět v žádné domácnosti?
Každá domácnost má své jedinečné potřeby. Avšak existuje několik věcí, které by neměly chybět v žádné domácnosti. Tyto "must-have" položky usnadňují život, zvyšují pohodlí...
Více