iOffer – recenze, jak nakupovat?

iOffer – recenze, jak nakupovat?

Online nákupy jsou dnes již velmi populární. Zákazníci je často preferují i oproti nákupům v kamenných obchodech. Extra oblibě se těší zejména čínské obchody. Disponují širokou nabídkou zboží a atraktivními cenami. Mnoho z nich je navíc i v češtině, což zákazníkovi usnadňuje práci. Oblíbené jsou ale i obchody s americkou základnou, jako je eBay nebo právě iOffer. Jak je na tom iOffer? Co nabízí, jak probíhá případná reklamace a co na něj říkají zákazníci?

iOffer možná na první pohled vypadá, jako čínský e-shop. iOffer je ovšem obchod se sídlem v San Franciscu. Tento e-shop umožňuje prodejcům z celého světa prodávat své výrobky. Vznikl v roce 2002 a od té doby si získal mnoho příznivců. Existuje ale i řada zákazníků, kteří by se tomuto obchodu raději vyhnuli.

Po mnoha špatných zkušenostech s obchodníky z iOffer na internetu kolují zprávy o tom, že iOffer je jeden velký podvod. To se ale často tvrdí i o jiných e-shopech, hlavně těch z Číny. Prodejci z Číny často čelí vlně kritiky. Třeba na takový Wish či DealExtreme se zákazníci mnohdy dívají skepticky.

Nákupy z Číny ovšem často probíhají bez problémů. Co se ale vždy vyplatí sledovat, jsou recenze a hodnocení obchodníků, kteří na stránkách prodávají. Samozřejmě je také nutné vysledovat, jestli se vůbec jedná o seriózní obchod, anebo podvodný e-shop.

iOffer česky

Na iOffer není možné přepnout stránku do češtiny. To může být značnou nevýhodou. Pro překlad může posloužit známý Google Translate, který je dnes již na celkem dobré úrovni.

Některé položky ovšem může přeložit celkem volně. Pro lepší a přesnější překlad může posloužit některý z kvalitních online slovníků, jako je např. Lingea.

Pro e-shopy je nemožnost přepnutí stránky do češtiny nevýhodou. Jaký překladač používat u čínských e-shopů? Existuje jich mnoho. Těch kvalitních ovšem tolik není.

iOffer – nabídka zboží a jeho vyhledání

iOffer disponuje opravdu širokou škálou zboží. Nabízí se zde vše od šperků až po hračky či známky. Nechybí samozřejmě elektronika ani oblečení. Základní kategorie lze nalézt po levé straně na hlavní stránce obchodu nebo nahoře u vyhledávací kolonky. Zákazníci zde nejčastěji nakupují levné oblečení z Číny.

Vyhledávací kolonka slouží pro detailní vyhledání přesného produktu. Může se stát, že zákazník ví, o který druh zboží má zájem, ale nezná přesný název. V tomto případě může kliknout na jednu z kategorií u vyhledávací kolonky. Kategorie zde ale zákazníka nezavedou k podkategoriím.

Zákazník může využít vyhledávací kolonku nahoře na stránce.
Zákazník může využít vyhledávací kolonku nahoře na stránce.

Konkrétní podkategorie zákazníkovi odhalí nabídku iOffer v celé velikosti. Zákazník musí myší najet na jednu z hlavních kategorií po levé straně. Poté se rozbalí celá podnabídka.

Po kliknutí na hlavní kategorii se zákazníkovi rozbalí podkategorie.
Po kliknutí na hlavní kategorii se zákazníkovi rozbalí podkategorie.

Protože stránku nelze přeložit do češtiny, pro úplnost porozumění je zde uveden seznam hlavních kategorií, které jsou přeložené do češtiny:

  • Women’s Fashion – Dámská móda
  • Men’s Fashion – Pánská móda
  • Handbags & Purses – Tašky a kabelky
  • Jewelery & Watches – Šperky a hodinky
  • Fragrances – Voňavky
  • Health & Beauty – Zdraví a krása
  • Kids & Baby – Děti
  • iPhone Cases – Obaly na iPhone
  • Electronics – Elektronika
  • Computers – Počítače
  • Sporting Goods – Sportovní potřeby
  • Hobbies & Crafts – Koníčky a řemesla
  • Movies & Television – Filmy a TV
  • Clothing & Accessories – Oblečení a doplňky
  • Miscellaneous – Smíšené věci
  • Coins & Money – Mince a peníze
  • Dolls & Bears – Panenky a medvídci
  • Home & Garden – Dům a zahrada
  • Pottery, China & Glass – Hrnčířství, porcelán a sklo
  • Toys & Games – Hračky a hry
  • Books – Knihy
  • Music – Hudba
  • Photo – Fotografie

Podobnou nabídkou zboží disponuje i internetový obchod Vova. Na něm je také k nalezení vše od elektroniky až po outdoorové potřeby.

iOffer – nakupování

Jak nakupovat na iOffer? iOffer funguje podobně, jako eBay či jeho česká alternativa Aukro. Zboží je možné zakoupit jak za pevně stanovenou cenu, tak formou aukce. Jak nakoupit zboží ihned a jak ho vydražit?

Zboží je možné zakoupit jak za pevně stanovenou cenu, tak formou aukce.
Zboží je možné zakoupit jak za pevně stanovenou cenu, tak formou aukce.

Při kliknutí na zelené tlačítko „Buy Now“ si zákazník přidá zboží do svého košíku a může jej ihned zaplatit. Pokud se jedná o první nákup, pak je před samotnou platbou nutné vyplnit některé kontaktní informace. Jedná se zejména o mail, telefonní číslo a doručovací adresu.

Před platbou je nutné vyplnit pár kontaktních informací.
Před platbou je nutné vyplnit pár kontaktních informací.

Při kliknutí na oranžové tlačítko „Make Offer“ bude zákazník přesměrován na stránku, kde bude moci přidat svou nabídku k ceně zboží. iOffer automaticky zobrazí navrhovanou cenu v Kč i USD. Výhodou je i zobrazení aktuálního kurzu.

Zákazník může nabídnout i nižší cenu, než je ta navrhovaná. Je ale možné, že nižší cenu již prodejce neakceptuje. Zákazník tedy nabízí prodejci cenu, za kterou je ochotný zboží nakoupit. Při nabídnutí ceny, která je zobrazována jako „Suggested Offer“ je zákazník většinou úspěšný. Prodejce tuto cenu běžně schválí.

 Navrhovaná cena se zobrazí jak v Kč, tak i v USD.
Navrhovaná cena se zobrazí jak v Kč, tak i v USD.

iOffer – bezpečné nakupování

Samotný e-shop iOffer uvádí čtyři hlavní pilíře bezpečného nakupování na této stránce. Jedná se o sledování hodnocení produktu a čtení feedbacku ostatních zákazníků. Dále sem patří pokládání otázek prodejci a vyhýbání se padělkům.

SLEDOVÁNÍ HODNOCENÍ – je důležité ověřit si procentuální hodnocení každého prodejce. Při kliknutí na jméno prodejce se zobrazí i informace o tom, jak dlouho na této stránce prodává. Pokud prodejce nemá dobré hodnocení nebo prodává jen krátce, není dobrý nápad od něj cokoliv kupovat.

Sledovat hodnocení prodejců se vyplatí.
Sledovat hodnocení prodejců se vyplatí.

ČTENÍ FEEDBACKU – důležité je i čtení slovního hodnocení od předchozích zákazníků. Ačkoliv je hodnocení velmi individuální, může potenciálním kupujícím velmi pomoci. Zákazník zde může objevit problémy, které se u zboží opakují, jako je např. zaslání oblečení ve špatné velikosti.

Jedním z pilířů bezpečného nakupování je sledování zpětné vazby ostatních zákazníků.
Jedním z pilířů bezpečného nakupování je sledování zpětné vazby ostatních zákazníků.

POKLÁDÁNÍ OTÁZEK – před zahájením nákupu je dobré zeptat se samotného prodejce na co nejvíce otázek. K tomu slouží modré tlačítko „Ask Question“. Toto tlačítko se nachází u samotného produktu v části s informacemi o prodejci. Pokud zákazník nedostane odpověď, není spokojen s odpovědí nebo se cítí nepříjemně, bude lepší nakoupit u jiného prodejce.

Pomocí tlačítka Ask Question se zákazník může prodejce na cokoliv zeptat.
Pomocí tlačítka Ask Question se zákazník může prodejce na cokoliv zeptat.

VYHÝBÁNÍ SE PADĚLKŮM – pokud zákazník vyloženě nehledá padělané zboží, měl by se mu vyhnout. Prodejci veškerých padělků často bývají nespolehliví. Je dobré vždy si přečíst detailní popis produktu a ujistit se u samotného obchodníka, zda se jedná o tzv. “fake zboží” či nikoliv.

Způsoby platby na iOffer

Jak zaplatit na iOffer? Obecně platí, že každý prodejce má vlastní preference ohledně platby. Někteří podporují PayPal, jiní tuto možnost nenabízí. PayPal je považován za velice bezpečnou možnost. Prodejci, kteří jej nabízí budou pravděpodobně více seriózní.

Platit je možné i kartou, někteří prodejci nabízí možnost platit skrze Western Union. Vždy je dobré podívat se do popisu zboží a hledat danou informaci o způsobu platby tam.

iOffer a doručení zboží

iOffer shop často nabízí tzv. free shipping, neboli dopravu zdarma. Informace o doručení zboží jsou většinou v popisu daného produktu. V této sekci je dobré hledat klíčová slova jako delivery, neboli doručení, či transport, neboli doprava.

Zde se zákazník dozví, kam prodejce zboží doručuje a jestli je ceny doručení zahrnuta v ceně zboží či nikoliv. Je zde také uvedena dodací lhůta, která se pohybuje v rozmezí dvou až tří týdnů. Často se zde uvádí i informace o tom, kdy prodejce odešle dané zboží (např. 3 hodiny po přijetí platby).

V popisu zboží je vhodné hledat klíčová slova jako "delivery", neboli doručení. Tam se zákazník dozví informace o dodání zboží.
V popisu zboží je vhodné hledat klíčová slova jako delivery, neboli doručení. Tam se zákazník dozví informace o dodání zboží.

Jak reklamovat na iOffer?

Je otázkou, zda na obchodech, jako je iOffer, vůbec nakupovat. Pokud se zákazník rozhodne věřit prodejci na iOffer shopu, měl by se snažit dodržet 4 pilíře bezpečného nakupování, které jsou uvedeny výše. Někdy se ovšem stane, že ani veškerá prevence nezabrání reklamaci. Jak probíhá reklamace na iOffer?

Po přečtení sekce User Agreement (čili toho, k čemu se zákazník zavazuje při koupi z iOffer), čl. 19 kupující zjistí, že iOffer záruku neposkytuje. iOffer nemůže vracet ani vyměňovat produkty, protože není součástí procesu prodeje nebo přepravy. iOffer je technicky vzato pouze tržiště.

Co může zákazník v tomto případě udělat?

KONTAKTOVAT PRODEJCE – prodejci třetích stran jsou zodpovědní za přijímání plateb, zasílání věcí, řešení problémů a za vracení peněz. Kliknutím na tlačítko „Kontaktovat prodejce“ si zákazník může vyžádat informace o zboží a dopravě, vrácení peněz nebo vyřešení dalších problémů s nákupem. Odkaz je umístěn vlevo od souhrnu nákupu. K němu se zákazník dostane přes tlačítko My iOffer a Orders.

K souhrnu nákupu se zákazník dostane skrz My iOffer.
K souhrnu nákupu se zákazník dostane skrz My iOffer.

OTEVŘÍT SPOR – zákazník může také tzv. otevřít spor, podobně jako je tomu na AliExpressu. Tento proces na iOffer usnadňuje komunikaci mezi kupujícími a prodávajícími pro přátelské řešení problémů.

Samotné otevření sporu nezaručuje vrácení peněz. Otevření sporu zákazník najde vlevo od souhrnu nákupu pod odkazem Kontaktovat prodejce. Kupující mohou podat spor do 60 dnů od data transakce.

iOffer na mobilu

iOffer existuje i jako aplikace na mobilu. Ke stažení je jak na Google Play, tak na App Store. Mobilní aplikace iOffer na Google Play nemá příliš valné hodnocení. Zde si aplikaci stáhlo přes 10 000 uživatelů a celkově ji hodnotí 3,2 hvězdiček z 5. Ke stažení vyžaduje Android 4.2 a vyšší.

iOffer recenze na Google Play postrádá. Je zde jen jedno slovní hodnocení, které uvádí nespokojenost s aplikací. Uživatelka uvádí, že aplikace nefunguje tak, jak má. Navíc je prý aplikace plná reklam.

Na Google Play si aplikaci stáhlo přes 10 000 uživatelů a celkově ji ohodnotilo 3,2 hvězdiček z 5.
Na Google Play si aplikaci stáhlo přes 10 000 uživatelů a celkově jí dalo 3,2 hvězdiček z 5.

Na App Store má tato aplikace podstatně lepší hodnocení, a to 4,7 hvězdiček z 5. Aplikaci ovšem celkem ohodnotilo pouze 13 uživatelů. Ke stažení je vyžadován iOS 10.0 a vyšší. Hodnocení každé aplikace je velmi individuální. Nejlepším řešením je aplikaci stáhnout a vyzkoušet na vlastní kůži. Vždy ji lze jednoduše opět odinstalovat.

Stejné hodnocení má zde i mobilní aplikace Wish. Tu ale hodnotilo podstatně více uživatelů, konkrétně kolem 1,2 milionu. Hodnocení je tedy více vypovídající.

 Na App Store má tato aplikace celkem 4,7 hvězdiček z 5.
Na App Store má tato aplikace celkem 4,7 hvězdiček z 5.

iOffer – recenze

Zkušenosti s iOffer jsou individuální. Tak tomu bývá v podstatě u každého internetového obchodu. Někdo si jej nemůže vynachválit, další zákazník by jej naopak vůbec nedoporučil. Recenze na iOffer jsou ovšem vesměs jednolité. Zákazníci ho spíše nedoporučují.

Na diskuzních fórech na internetu jsou k přečtení recenze od různých zákazníků. Většinou se ovšem jedná o zákaznice nakupující především oblečení, obuv a šperky. Často si stěžují na špatnou velikost či jinou barvu. Tématem diskuzí bývá i kritika fake značkového oblečení.

S padělky se ovšem na těchto e-shopech musí počítat již do předu. Takto existuje i skrytý prodej na AliExpressu. Pokud se zákazník přeci jen rozhodne nakoupit na iOffer, doporučuje se platba přes bezpečný PayPal.