Notino zapojuje do prodeje online poradenství – zákazníkům to přináší zážitek jako v kamenném obchodě a Notinu větší prodeje

Notino již dávno není pouhým e-shopem s kosmetikou. Nabízí produkty pro matku a dítě, elektroniku i léky. Společnost založila kamenné prodejny, expandovala do dalších 20 zemí a nyní přichází s novinkou – online poradenstvím. Co takové online poradenství nabízí?
Dalo by se očekávat, že na druhé straně bude někdo na chatu, kdo poradí zákazníkovi s nákupem nebo reklamací. Takovou poradnu již na mnoha českých e-shopech známe. Avšak Notino představuje online poradenství, které se trochu odlišuje. Čím? Nabízí mobilní aplikace.
Aplikace pro každého
Aplikace do mobilu nebo tabletu má sloužit zákazníkům, kteří potřebují poradit s výběrem vhodného odstínu make-upu, barvy vlasů nebo s dárkem pro někoho blízkého. Jak aplikace pracuje?
Po jejím stažení zákazník komunikuje pomocí zpráv s osobou/chatbotem na druhém konci. Pokud hledá například správný parfém, vyfiltruje mu aplikace Fragrance Finder seznam takových vůní, které odpovídají přesně požadavkům zákazníka.
Ten odpovídá na dotazy typu: Pro koho je parfém určený, pro jakou příležitost, jak má být vůně intenzivní apod. Na základě odpovědí vygeneruje seznam, který je sestavený podle přání zákazníka a může mu tak usnadnit výběr. Ten nadšeně nakoupí a spokojenost je na obou stranách.
Pokud muž shání například dárek pro ženu k narozeninám jistě tento způsob pomoci ocení. Samozřejmostí je to i v opačném případě, když žena vybírá dárek pro partnera. S výběrem parfémů poslouží také parfémy.cz recenze.
Make-up na míru
Správný odstín make-upu je velkým oříškem pro mnoho žen a ještě když nakupují online. Cena kvalitní kosmetiky je přeci jenom poměrně vysoká. Trefit perfektní odstín je u ní tedy pro většinu zákaznic důležitější než třeba u levné kosmetiky z Číny.
Aplikace Shade Finder hledání toho správného make-upu usnadní. Spoustu produktů si zákazník může zkusit v mobilním telefonu a přesně ví, zda mu vybraná barva sedí.
Stejně tak poradí s barvou rtěnky a dalšími produkty aplikace Virtuální zrcadlo, která byla vyvinuta ve spolupráci s partnerem L’oreal. Zákazník zkouší a rovnou vidí, zda mu to sluší nebo nikoli.
Tato možnost je dostupná i na kamenných prodejnách. U zákazníků, kteří využili tento nástroj, byl zaznamenán až o 30 % lepší konverzní poměr.
Kromě získaných dat z odpovědí zákazníků se Notino dostává i k detailnějším údajům jako například analýza pleti pomocí nástroje Skin analyzator, což se nemusí všem pozdávat.
TIP: Pro ty, kdo rádi nakupují ve slevách, přinášíme tip na slevové portály, kterým lze důvěřovat.

Slevy i vyzkoušení produktu zdarma
Zákazník může vstoupit i do živého vysílání tzv. Shoppable livestream. Tam zákazníci mohou nakoupit, protože nástroj umožňuje propojení s košíkem, práci se slevami a akcemi během živého vysílání. Díky velké interakci zaznamenává konverzní poměr až 33 %.
Notino přichází také s možností Try first. Jde v podstatě o získání novinek, které zákazník vyzkouší a případně bezplatně vrátí zpět. Tato služba zvyšuje obrat firmy o zhruba 5 %. To i přesto, že se často zneužívá.
Prodejce kosmetiky chce se zákazníky komunikovat i jinak než primárně přes slevy jako tomu je do teď. Notino slevový kód ocení jistě každý, avšak online poradenství na míru je ještě lepší.
Publikováno: 22. 12. 2022
Mohlo by vás zajímat

Nejlepší dětská chůvička s kamerou – srovnání, recenze
Dětská chůvička s kamerou patří mezi nejvyužívanější pomocníky pro rodiče malých dětí. Umožňuje mít miminko pod dohledem i ve chvílích, kdy není přímo na dosah. Obraz v...
Více
KFC rozvoz – kupony, akce, rozvoz zdarma
Rozvoz KFC představuje moderní způsob objednávání oblíbených kuřecích specialit přímo domů či do kanceláře. Služba KFC rozvozu funguje prostřednictvím různých platforem včetně...
Více
Nejlepší naslouchátko pro seniory – zdravotní, na předpis, ceník
Ztráta sluchu přichází často pozvolna. Nejprve zanikají jemné zvuky, později mizí souvislosti v běžné řeči. Není snadné přiznat si, že je potřeba pomoc. Přesto právě včasné...
Více