Česká podnikatelská pojišťovna (ČPP) je stabilní pojišťovna s dlouholetou historií. Patří mezi největší poskytovatele autopojištění v ČR a nabízí širokou škálu pojišťovacích produktů.
Česká podnikatelská pojišťovna – stabilní hráč s širokou nabídkou pojištění

Jakou pojišťovnu vybrat, závisí primárně na potřebách každého klienta. Nejen podnikatelé můžou zvážit mimo jinými služby České podnikatelské pojišťovny. Jaké jsou možnosti a co nabízí?
ČESKÁ PODNIKATELSKÁ POJIŠŤOVNA A VÝBĚR POJIŠTĚNÍ
Nabídka ČPP zahrnuje životní, úrazové, cestovní i majetkové pojištění, přičemž povinné ručení nabízí ve třech variantách, dle rozsahu krytí a doplňkových služeb.
Při výběru pojišťovny se doporučuje sledovat nejen cenu, nýbrž i podmínky plnění, výluky, přehlednost smlouvy a kvalitu asistenčních služeb. Rozdíly mezi pojišťovnami se mohou projevit až při řešení škodní události.
Co je to ČPP?
Česká podnikatelská pojišťovna (ČPP) na trhu působí už od roku 1995, od roku 2005 je pak součást mezinárodní skupiny Vienna Insurance Group, která působí ve více než 25 zemích Evropy a spravuje desítky pojišťoven.
ČPP patří mezi nejvýznamnější pojišťovny v České republice, má v ČR více než milion klientů a přes 1,8 milionu aktivních smluv. V roce pak 2023 získala první místo v kategorii autopojištění v anketě „Pojišťovna roku“.
Není proto divu, že se aktuálně řadí mezi největší poskytovatele pojištění vozidel, včetně povinného ručení. Její produkty však pokrývají mnohem širší spektrum, od životního pojištění až po pojištění majetku a odpovědnosti.
Nabídka služeb a specializace ČPP
ČPP nabízí komplexní portfolio produktů v oblasti životního i neživotního pojištění. V oblasti pojištění vozidel je známá nejen pro rozsáhlou nabídku pojištění, nýbrž i pro široké možnosti asistenčních služeb. Mezi nejžádanější produkty pojištění automobilů a souvisejících služeb, které pojišťovna nabízí, patří například:
- Havarijní pojištění
Pojištění s možností volby spoluúčasti, rozšířením o rizika jako živelní události, vandalismus nebo srážka se zvěří.
- Cestovní pojištění
Kryje léčebné výlohy, odpovědnost za újmu, úrazové pojištění či ztrátu zavazadel.
- Životní a úrazové pojištění
Vhodné pro zajištění finanční stability rodiny, krytí rizikových situací a plánování budoucnosti.
- Pojištění majetku a odpovědnosti
Ochrana nemovitostí, domácností i odpovědnosti v běžném životě.
- Povinné ručení
Základní pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem vozidla. V pojišťovně ČPP jsou dostupné ve třech variantách, které se liší především limity plnění a rozsahem doplňkových služeb.

Povinné ručení u ČPP – varianty a krytí
Povinné ručení ČPP je nabízeno ve třech úrovních:
Varianta | Limity plnění | Úrazové pojištění | Asistenční služby |
SPOROPOV | 50 mil. Kč | Ne | základní (ČR) |
SPECIÁLPOV | 100 mil. Kč | Ano | standard (Evropa) |
SUPERPOV | 200 mil. Kč | rozšířené | standard (Evropa) |
Každá varianta může být doplněna o připojištění (např. pojištění skel, zavazadel, nákladů na náhradní vozidlo či úraz osob ve vozidle), výhodou je pak možnost získat slevu na havarijní pojištění při bezeškodním průběhu ČPP povinného ručení.
Jak probíhá výpověď ČPP povinného ručení
Klient se rozhodl změnit pojišťovnu nebo došlo k jiné události, která ho přiměla k ukončení povinného ručení? Výpověď povinného ručení u ČPP je možná několika způsoby. Lze ji učinit do 2 měsíců od uzavření smlouvy (výpověď do 8 dní), do 6 týdnů před výročím smlouvy (pojištění končí na konci pojistného období) či do 3 měsíců po vzniku škodní události.
Samotná výpověď musí být písemného charakteru, mít své náležitosti a uvedený důvod ukončení smlouvy. Lze ji podat na libovolné pobočce ČPP, poslat e-mailem (s elektronickým podpisem) či využít online klientskou zónu MojeČPP. Dalšími prostředky jsou pak pošta, telefonické sjednání nebo datová schránka.
ČPP recenze: Co říkají klienti?
Stejně jako u většiny pojišťoven, i u ČPP platí, že marketingová sdělení slibují jednoduchost, dostupnost a vstřícnost. Realita pojistných plnění bývá komplexnější a nelze ji shrnout do jedné věty – recenze ČPP ukazují, že klienti s pozitivní zkušeností oceňují zejména široký výběr služeb pojišťovny, ti méně spokojení naopak poukazují na složitější proces uplatnění nároku.
V praxi tak mnohdy záleží na konkrétní situaci, smluvních výlukách i na vytrvalosti klienta. Srovnání nabídek více pojišťoven tak i zde zůstává klíčovým krokem před podpisem smlouvy.

Jak číst pojistné podmínky (a proč to má smysl)?
Smlouva o pojištění není jen formalita, kterou člověk podepíše a dál se o ni nestará. Její kvalita se osvědčí až v případě, kdy se něco skutečně stane. Pokud v této chvíli klient zjistí, že na náhradu nemá nárok, je to velmi frustrující. K této situaci dochází obvykle právě kvůli drobnostem, které přehlédl v pojistných podmínkách.
Při uzavírání jakéhokoliv pojištění se proto vyplatí věnovat pozornost důležitým bodům. Patří mezi ně výluky z pojištění (ujasnění podmínek, za kterých pojišťovna neplní), výše spoluúčasti (sjednat vhodnou), proces hlášení škody (ověření, jak rychle je potřeba události hlásit, jaké dokumenty jsou třeba apod.) či třeba prostá kontrola běžných pojmů (co například pojišťovna označuje jako „vážné onemocnění“ či „trvalou invaliditu“).
V případě povinného ručení a havarijního pojištění je pak vhodné kromě limitů krytí sledovat rovněž, jaké služby jsou k dispozici v případě nehody (odtah, náhradní vozidlo, právní pomoc apod.).
Na co se dívat při výběru pojišťovny?
Pojištění je dnes možné sjednat během několika minut přes internet. To však znamená i vyšší riziko. Při výběru pojišťovny se proto vyplatí zohlednit i další faktory, než kterými je cena. V případě výběru nové pojišťovny se vyplatí porovnat příkladně:
- Pověst pojišťovny v oblasti likvidace škod. Ne vždy platí, že nižší cena znamená výhodu, pokud je pak těžké se domoci plnění. Je proto dobré se informovat na nezaujatých místech.
- Přehlednost a dostupnost informací. Jasně popsané podmínky, dobře fungující web nebo zákaznická linka jsou ukazatelem, že s touto pojišťovnou bude snazší spolupráce i v případě potřeby.
- Rozsah doplňkových služeb. Například asistenční služba u autopojištění, právní poradenství, nebo pomoc při likvidaci škody se mohou hodit. Je proto vhodné vybrat pojišťovnu, která nabízí všechny klientem požadované služby.
Pokud smlouva splňuje vše potřebné, co klient vyžaduje, může se vyplatit i vyšší cena pojištění.
Publikováno: 16. 10. 2025
Mohlo by vás zajímat

Česká podnikatelská pojišťovna – stabilní hráč s širokou nabídkou pojištění
Jakou pojišťovnu vybrat, závisí primárně na potřebách každého klienta. Nejen podnikatelé můžou zvážit mimo jinými služby České podnikatelské pojišťovny. Jaké jsou možnosti a...
Více
Pojištění vozidel 2025 – vše o havarijním pojištění a povinném ručení
Havarijní pojištění a povinné ručení představují dvě základní kategorie automobilového pojištění, které se liší rozsahem krytí, náklady i povinnostmi. Zatímco jedno chrání...
Více
Jak vybrat mini tiskárnu k mobilu – přehled modelů, funkcí a trendů
Mini tiskárna k mobilu představuje moderní způsob, jak mít možnost okamžitého tisku vždy po ruce. Díky kompaktním rozměrům a snadnému ovládání se stala oblíbeným řešením pro...
Více