AliExpress – zmrazená objednávka (Frozen Order)

AliExpress – zmrazená objednávka (Frozen Order)

S výrazem „Frozen Order“ neboli zmrazená objednávka se na AliExpress může setkat každý zákazník. Jedná se o opatření, které nakupujícího chrání před potenciálním podvodem ze strany prodejce. Jaký je další postup, pokud ke zmrazení objednávky na AliExpress dojde?

AliExpress se bezpochyby řadí mezi nejlepší čínské e-shopy vůbec. Slouží jako přímý zprostředkovatel obchodu mezi zákazníky a prodejci z celé Asie, což umožňuje nakupovat nepřeberné množství zboží za bezkonkurenční ceny. V současné době v nabídce AliExpressu najdeme neuvěřitelných 100 milionů produktů, jejichž ceny začínají na doslova pár korunách.

AliExpress.com - TOP produkty s dopravou zdarma

Více než 100 milionů výrobků na jednom místě, spolehlivá zákaznická podpora, atraktivní slevy i doprava zdarma. To vše jsou důvody, proč je AliExpress jedním z nejoblíbenějších e-shopů současnosti.

Začít nakupovat

Na AliExpressu lze koupit skutečně vše, na co si lze vzpomenout. Ať už sháníme levné oblečení z Číny, příslušenství k elektronice, sportovní vybavení nebo vybavení do domácnosti, máme rozhodně z čeho vybírat. Velmi dobrou zprávou také je, že AliExpress dbá na svou dobrou reputaci. Není proto třeba se obávat reklamace z AliExpress ani nekalého jednání ze strany prodejců, s nímž se lze setkat u podvodných e-shopů.

S prozákaznickým přístupem souvisí také zmrazení objednávky, k němuž AliExpress přistupuje v rámci ochrany nakupujících. Co vlastně zmrazená objednávka na AliExpress znamená a jaké kroky může případně podniknout sám zákazník?

Co znamená zmrazená objednávka z AliExpress?

Ke zmrazení objednávky na AliExpress dochází, pokud jsou u příslušného prodejce zjištěny podezřelé obchodní praktiky, které stručně řečeno nejsou v souladu s pravidly prodeje na AliExpress. Z tohoto důvodu je jeho činnost pozastavena do doby, než se celá záležitost prověří.

Prodejce má 3 dny na to, aby dokázal opak. Musí doložit veškeré požadované dokumenty pro ověření své činnosti (osvědčení aj.), a pokud je v této lhůtě nedodá, vrátí AliExpress peníze na účet zákazníka. V opačném případě má AliExpress 15 dní na prošetření situace a případné obnovení prodeje.

Nákupy na AliExpress si oblíbily miliony lidí. Důvodem je zejména obrovská nabídka zboží, skvělé ceny a prozákaznický přístup e-shopu.
Nákupy na AliExpress si oblíbily miliony lidí. Důvodem je zejména obrovská nabídka zboží, skvělé ceny a prozákaznický přístup e-shopu.

Zákazníkovi zbývá jen čekat, zda prodejce potřebné doklady dodá či nikoliv, a zda bude jeho působení na AliExpress opět povoleno. Obvykle jde o nesolidní obchodníky, kteří objednávku neplánují odeslat a pouze sdělí neplatné číslo pro sledování zásilky z AliExpress, dle kterého samozřejmě balík dohledat nejde. Je tedy dobré se připravit spíše na vrácení peněz a po objednaném produktu se podívat buď u jiných prodejců či na jiném čínském e-shopu. Velmi rozmanitou nabídku najdeme například na konkurenčních portálech Wish, DHgate nebo LightInTheBox.

Jak se dozvědět o zmrazené objednávce na AliExpress?

O tom, že AliExpress zmrazil objednávku, je zákazník informován e-mailem. Status „Frozen Order“ lze najít také v údajích o objednávce v zákaznickém účtu.

Jak již bylo řečeno, pokud ke zmrazení objednávky AliExpress přistoupí, znamená to spíše vrácení peněz zákazníkovi a zákaz činnosti prodejce. Je tedy vhodné se připravit na to, že objednané zboží s největší pravděpodobností nedorazí.

Ukončení zmrazené objednávky a vrácení platby

Pokud prodejce do 3 dnů neprokáže, že žádnou pochybnou činnost neprovozuje, bude objednávka uzavřena. O tom se zákazník opět dozví e-mailem, popřípadě si status objednávky může zkontrolovat v zákaznickém profilu. Peníze budou vráceny do 10 dnů stejnou cestou, jakou byly odeslány – není tedy třeba nikam posílat číslo účtu, kontaktovat prodejce apod.

Také průběh zasílání platby zpět na účet je možné vidět v profilu zákazníka. Stačí kliknout na záložku „Financial“, která obsahuje informace o tom, zda již k navrácení peněz došlo či nikoliv.

Ze zkušenosti nakupujících je platba připsána na účet během 2 až 14 pracovních dní. Pakliže se tak nestane ve lhůtě 15 dní, je třeba informovat zákaznický servis, který situaci prozkoumá a případný problém vyřeší.

Publikováno: 23. 01. 2021

Copyright © 2024 Slevove.cz. Všechna práva vyhrazena | Nakódoval Leoš Lang