Reklamace na AliExpressu – jak otevřít spor?

Reklamace na AliExpressu – jak otevřít spor?

Někteří lidé se vyhýbají nákupům z Číny především kvůli předpokládaným problémům při reklamaci zboží. Obavy ovšem nejsou na místě. Reklamační řízení obvykle probíhá velmi hladce přímo s prodejcem. Navíc ve chvíli, kdy by se spor mezi kupujícím a prodávajícím stupňoval, zasáhne přímo AliExpress. Nákupy jsou proto opravdu bezpečné. Proces reklamace je sice poměrně jednoduchý, ale vyžaduje dodržení několika kroků. Jak tedy na funguje na AliExpress vrácení zboží?

Tento článek poskytuje informace, jak otevřít spor s prodejcem v případě jakýchkoli potíží s objednávkou z AliExpressu, jak na vrácení zboží na AliExpressu, jak sledovat stav reklamace a další důležité prvky úspěšného nákupu na tomto čínském e-shopu.

Klíčové informace článku:

Reklamace na AliExpressu je nutná, pokud zboží neodpovídá popisu, dorazí poškozené nebo nepřijde vůbec.

Prvním krokem je kontaktovat prodejce a pokusit se problém vyřešit přímo s ním.

Pokud se situaci nepodaří vyřešit, je třeba otevřít spor přímo přes AliExpress.

Spor se otevírá v sekci „My Orders“ kliknutím na tlačítko „Open Dispute“ a vyplněním formuláře s důvody reklamace a přílohami, jako jsou fotografie poškozeného zboží.

Pokud je nutné vrácení zboží, AliExpress poskytne pokyny, jak postupovat, včetně zaslání zboží zpět na adresu prodejce.

Dodržení všech kroků a poskytování jasných důkazů zvyšuje šanci na úspěšné vyřešení reklamace a získání náhrady.

Jak na bezpečný nákup na AliExpressu

Aby byly problémy s případnou reklamací zcela minimální, měl by kupující věnovat pozornost již při samotném nákupu hodnocení prodejce. To lze najít u každého prezentovaného výrobku. Jako opravdu bezpečná hranice se považuje nákup na AliExpressu u prodejce s ratingem nad 90 %. Je potřeba mít na paměti, že výběrem osvědčeného obchodníka se předchází jakýmkoliv problémům, včetně reklamace.

AliExpress.com - TOP produkty s dopravou zdarma

Více než 100 milionů výrobků na jednom místě, spolehlivá zákaznická podpora, atraktivní slevy i doprava zdarma. To vše jsou důvody, proč je AliExpress jedním z nejoblíbenějších e-shopů současnosti.

Začít nakupovat

Hodnocení zákazníků pomáhá dalším potenciálním kupujícím. Je tedy dobré při každé koupi napsat alespoň krátkou recenzi na dané zboží. Napsat recenzi na AliExpress vůbec není složité.

Reklamace podle ochoty prodejce může trvat pouze několik dnů. V mnohých případech se jedná o podobné termíny, jako nabízejí české internetové prodejny. Reklamace zboží z Číny nemusí být složitou záležitostí.

Reklamace a vrácení zboží na AliExpressu je dnes již celkem běžnou záležitostí. Je ale vždy dobré vědět, na co si dát pozor u reklamace zboží. Zákazník tak bude připraven i proti neférovým obchodníkům.

Průběh reklamace na AliExpressu

Kupující může reklamovat zboží, které neodpovídá jeho objednávce. Někdy se totiž může stát, že zboží neodpovídá popisu, dorazí poškozené nebo vůbec nepřijde. V takových případech je důležité vědět, jak správně postupovat při reklamaci a jak otevřít spor.

Reklamovat jde například i to, že AliExpress zboží vůbec nedorazilo. Stejně to funguje i u dalších čínských e-shopů, příkladem je Geekbuying reklamace.

Spor na platformě AliExpress lze otevřít v následujících případech:

  • Zboží zákazníci do 15 dnů od doručení neobdrželi.
  • Zboží je poškozené.
  • Zboží neodpovídá popisu na stránce produktu.
  • Zboží je nekompletní.
  • Jiný důvod k nespokojenosti se zbožím.

Veškerá komunikace ohledně reklamace probíhá skrze webové stránky AliExpressu v osobním účtu klienta. Zde v záložce týkajících se realizovaných objednávek (My Orders) stačí kliknout na tlačítko Open Dispute. Nachází se vždy po pravé straně objednaného zboží.

Otevření sporu (a tím pádem zahájení reklamace) se provádí přes vyznačené tlačítko u konkrétní objednávky v záložce My Orders.

AliExpress – reklamace, jak na to krok za krokem

Prvním krokem je kontaktovat prodejce a pokusit se problém vyřešit přímo s ním. Lze mu poslat zprávu přes platformu AliExpress a vysvětlit svůj problém. Často se prodejce snaží situaci rychle napravit, například nabídkou vrácení části peněz nebo zasláním nového zboží. Pokud se s prodejcem nedá dohodnout, je na čase otevřít spor.

Open Dispute znamená otevřít spor na AliExpressu. V podstatě zahajuje konverzaci mezi kupujícím a prodejcem. Tato možnost je dostupná dokonce ještě 15 dnů po vypršení tzv. ochranné lhůty. První, co musí kupující po otevření sporu udělat, je vybrat jednu z možností, kterou požaduje.

Může se jednat o:

  • refund only – volí se ve chvíli, kdy kupující nemá v plánu zboží vracet zpět (např. pokud zboží vůbec nedorazilo, nebo dorazilo poškozené) a požaduje vrátit všechny nebo část uhrazených peněz; tato volba se doporučuje téměř vždy u malých a levných zásilek
  • returns goods – volí se ve chvíli, kdy se zboží posílá zpět prodejci a zároveň kupující požaduje své peníze zpět; náklady na zpětné poslání hradí kupující

Po výběru jedné z výše uvedených možností se zobrazí příslušný formulář pro reklamaci, kde se dál specifikuje důvod reklamace. Součástí tohoto formuláře je také možnost nahrání fotek nebo videí. Doporučuje se do tohoto formuláře uvést maximum informací. Důvod k tomu bude zmíněn dále v tomto článku.

  • Na AliExpressu v sekci „My Orders“ (Moje objednávky) je potřeba nejprve najít příslušnou objednávku.
  • Dalším krokem kliknutí na tlačítko „Open Dispute“ (Otevřít spor) a vyplněním formuláře.
  • Je potřeba uvést důvody reklamace a připojit relevantní důkazy, jako jsou fotografie poškozeného zboží, nebo screenshoty komunikace s prodejcem.
  • Popis situace by měl být co nejpřesnější a jasný.
  • Vyplněný formulář se odesílá prostřednictvím tlačítka Submit. Následně se u reklamované objednávky zobrazí informace Dispute in Progress.

Součástí formuláře je i možnost napsat prodejci zprávu. Ideálně v angličtině, aby byla domluva co možná nejrychlejší. Po odeslání tohoto formuláře by měl prodejce ve svém zájmu reagovat do 15 dnů. Pakliže tak neučiní, rozhoduje se reklamace automaticky ve prospěch kupujícího.

Jak sledovat stav reklamace

Právě informace Dispute in Progress představuje vstup do sledování historie reklamace. Po kliknutí na Dispute in Progress se zobrazí podstatné informace, mimo jiné:

  • časová osa, jak reklamace postupuje
  • reminder – čas, v rámci kterého musí prodejce reagovat
  • update reason – možnost aktualizace změn v reklamaci

V časové ose se nachází také bod AliExpress Steps In. To znamená, že pokud mezi samotným obchodníkem a kupujícím nedojde k dohodě, vloží se do celého sporu AliExpress prostřednictvím svého klientského centra.

Časová osa reklamace na AliExpressu.

Návrh na vyřešení reklamace od prodejce může zákazník buď přijmout (Accept) nebo odmítnout (Reject). V druhém případě do hry vstupuje zmiňované klientské centrum AliExpressu.

Vyřešení reklamace zboží na AliExpressu

AliExpress reklamaci zhodnotí podle všech dostupných údajů v klientském účtu. Proto je tak důležité zde vše popsat a nahrát důkazy v podobě fotografií nebo videí. Rozhodnutí ze strany AliExpressu přijde zákazníkovi e-mailem. Budou v něm obsaženy všechny informace, které kupujícího jistě zajímají, tzn. zda reklamace byla uznána, v jaké výši dostane peníze zpět a také v jakém termínu. Rozhodnutí AliExpressu je již konečné, nejde ho změnit.

Zkušenosti z různých internetových diskuzí jsou veskrze kladné. Reklamace zboží z AliExpressu není složitá. Jediné, co pro někoho může být komplikací, je komunikace v angličtině. Oproti tomu má výhodu e-shop Wish. Reklamace na Wish může totiž proběhnout i v češtině. Se sepsáním reklamace na AliExpress může alespoň trochu pomoci Google translator.

Klasickou záruční dobu AliExpress nenabízí. Veškerá ochrana českého nakupujícího probíhá formou výše popsané ochranné lhůty.

AliExpress – vrácení zboží

AliExpress vrácení zboží je další možností, pokud se nedaří situaci vyřešit ani přes otevřený spor. Je však nutné řídit se pokyny, které AliExpress poskytuje. Obvykle je potřeba zboží zaslat zpět na adresu prodejce a poskytnout sledovací číslo zásilky. Proces může trvat nějaký čas, ale při dodržení všech pokynů, by měli zákazníci obdržet náhradu za své náklady.

Nákupy na AliExpressu

Nákupy na AliExpressu ani na jiných podobných čínských e-shopech nejsou vůbec tak těžké, jak to zprvu může vypadat. Rozhodně stojí za to věnovat registraci a seznámení s principy nákupu pár minut svého času. A pak už je možné bez starostí nakupovat levné zboží z Číny, ale také využívat různé skryté odkazy na AliExpressu a kupovat značkové zboží.

AliExpress: clo a DPH

Bát se není potřeba ani případného cla a DPH u nákupů z AliExpressu. Do určité hodnoty se clo a DPH neplatí vůbec. A ani vyřízení případného celního řízení nepředstavuje složitý proces. Je ale na zvážení, zda se objednání konkrétního dražšího zboží se započtení cla a DPH vyplatí. Pro menší objednávky je ovšem AliExpress ideální volbou.

Nákupů na AliExpressu není potřeba se bát

Je důležité být trpělivý a důsledný během celého procesu reklamace. AliExpress má zájem na tom, aby zákazníci byli spokojeni, a proto se snaží spory řešit co nejrychleji a nejefektivněji. Pokud budou kupující postupovat podle výše uvedených kroků, zvýší tím své šance na úspěšné vyřešení reklamace a získání náhrady za své zboží. Nákupy na AliExpressu mohou být skvělým zážitkem, je jen potřeba vědět, jak správně postupovat při případných problémech.

Publikováno: 01. 07. 2024

Štítky:

Reklamace

Copyright © 2024 Slevove.cz. Všechna práva vyhrazena | Nakódoval Leoš Lang