Astratex plánuje expandovat na německý trh, minulý rok zvýšil tržby na 804 miliónů korun ročně

Astratex plánuje expandovat na německý trh, minulý rok zvýšil tržby na 804 miliónů korun ročně

Astratex je internetový obchod zaměřující se převážně na prodej spodního prádla. Jeho tržby meziročně stouply o 20 % a nyní se e-shop rozhodl pro expanzi na německý trh. Nejedná se o první zahraniční expanzi Astratexu, avšak zákazníci na německy mluvícím trhu mají odlišné návyky. Jak bude expanze probíhat?

Astratex již není výhradně český e-shop, momentálně působí dokonce na 10 trzích napříč Evropou, ovšem převážně v její jihovýchodní části. Na tuzemském trhu značka operuje již od roku 2000 a za tu dobu si zde vybudovala solidní zákaznickou strukturu.

Na Astratexu právě probíhá Black Friday, kde lze narazit až na 70% slevy.

Vstoupit na Astratex.cz >

Mezi českými prodejci se spodním prádlem je dokonce považován za absolutního lídra, přičemž tento titul si Astratex vysloužil zejména díky kvalitě prodávaného zboží, jehož množství přesahuje 200 tisíc kusů.

Ačkoliv obchod začínal na prodeji spodního prádla, v jeho sortimentu mají zákazníci možnost najít mnohem více – od plavek přes sportovní zboží, pánské oblečení až po bytové doplňky.

Nicméně v České republice nikdo nedosahuje tak široké nabídky spodního prádla jako právě Astratex. Na pánské spodní prádlo se sice zaměřuje například Trenýrkárna, přesto i tento obchod Astratex bez problémů předčí. Další expanze tak představuje vcelku logický krok.

Expanze na německy mluvící trh

Vedle Německa e-shop vstupuje i do Rakouska. Na tento trh se Astratex navrací po dvou letech a v předmětu jednání je dokonce vstup na švýcarský trh. E-shopy minimálně v prvních dvou zmíněných zemích by měly být spuštěny nejdéle v druhé polovině letošního roku.

Právě ono spuštění se bude odvíjet od několika dílčích aktivit, záviset bude zejména na IT řešeních a různých omezeních spojených s koronavirovou pandemií. Know-how Astratexu z ostatních evropských poboček však může obchod náležitě využít.

Nabídka spodního prádla a dalšího oblečení lze najít na Astratex.cz.

Astratex je v oblasti spodního prádla středoevropským lídrem.

Astratex sází na německy mluvící země z prostého důvodu – jedná se o největší maloobchodní trh a rovněž největší trh s módou v Evropě. Momentálně je e-shop považován dokonce za středoevropskou jedničku v oblasti spodního prádla, na čemž může Astratex stavět svou novou pověst.

V rámci Německa hodlá e-shop své zboží dostat k zákazníkům i přes německý Amazon fungující pod doménou Amazon.de. Díky tomu svůj dosah Astratex rozšíří o poznání snadněji.

Firma v Německu i Rakousku hodlá uspět zejména díky kvalitnímu zboží a také speciálním službám, mezi něž se řadí například pomocník pro vyhledávání správné velikosti, výměna zboží online a bez platby za dopravu či pohotovou zákaznickou podporou.

Němečtí i rakouští zákazníci jsou zvyklí na odlišné platební metody, v těchto zemích není využívána dobírka. Mezi nejoblíbenější způsoby hrazení objednávek patří platba na fakturu, bankovní převod a platba skrze službu PayPal.

I proto Astratex očekává větší zákaznickou náročnost a rychlost komunikace či dopravy. V současné době však obchod úspěšně funguje také na Slovensku, v Polsku, Maďarsku, Rumunsku, Slovinsku a Bulharsku. Nechybí ani Řecko, Chorvatsko a od loňska nově také Ukrajina.

Nabídka Astratexu čítá přes 4 tisíce různých druhů zboží.

Astratexu se meziročně daří

Jak již bylo řečeno v úvodu, Astratex své tržby zvýšil meziročně o úctyhodných 20 %, čímž se dostal na hodnotu 804 miliónů korun. Přestože společnost působí i na výše uvedených trzích, polovina jeho prodejů stále připadá na Českou republiku.

Také počátek letošního roku byl pro firmu úspěšný, a to na základě strmého růstu tržeb. Stejný vývoj nyní Astratex očekává i v průběhu celého roku, což by měly postupně podpořit také pobočky v okolních státech.

Ačkoliv si společnost váží svých konkurentů, v průběhu let si chce i na tamních trzích vybudovat pozici největšího prodejce spodního prádla. Expanze do Německa a Rakouska bezpochyby představuje směr, jak se dostat blíže také zákazníkům do západní Evropy.

Astratex si zakládá na kvalitě svého nabízeného zboží, a tak úspěch na nových trzích jistě není nikterak nereálný. Jak se expanzi bude dařit ukáží až následující měsíce.

E-shop Astratex.cz právě spustil jarní kolekci plavek.

Astratex sleva

Zákazníkům obchod poskytuje různé výhodné nabídky v průběhu celého roku, nicméně prostřednictvím Astratex slevy lze za nákup ušetřit vždy, jen je nutné vyhledat správné slevové kupóny.

Mnoho cashback portálů během roku nabízí různé slevy a dodatečné vratky peněz. Mezi takové se řadí i Tipli, kde bylo možné v minulosti čerpat například až 20% slevu. Podobné portály stačí pravidelně sledovat a zákazník tak rázem dokáže ušetřit.

Slevu na Astratexu člověk postupně získává i provedením nákupu. Přihlášení zákazníci totiž od e-shopu obdrží 8 % z objednávky do tzv. pokladničky, ze které mohou slevu následně čerpat.

Registrace na Astratexu se zejména pravidelným zákazníkům vyplatí.

Registrovat se na Astratexu a začít čerpat slevy >

E-shopy se spodním prádlem

Čím dál oblíbenějšími obchody pro nákup spodního prádla se mezi českými zákazníky stávají i čínské e-shopy. Mezi takové, které spodní prádlo nabízejí se řadí například Zaful, ChicMe, AliExpress, Shein či Yoins.

Podobné internetové obchody jsou častým místem nákupu také například pro plavky. AliExpress plavky, Zaful plavky nebo také Yoins plavky, právě podobné zboží je předmětem zájmu mnoha českých zákazníků.

I tací zákazníci, kteří neradi nakupují levné oblečení z Číny, však v mnoha případech sahají právě po zahraničních e-shopech. Důkazem může být rostoucí oblíbenost obchodů typu Zalando, About You, Answear nebo 50style.

Astratex se však specializuje na spodní prádlo, u kterého opravdu velké množství zákazníků kvalitu před cenou upřednostňuje. I díky tomu se obchodu daří již dvě dekády, a to i přes přísun zahraničních značek, jako jsou Camaieu, Zara nebo Desigual.

Publikováno: 05. 04. 2021

Copyright © 2021 Slevove.cz. Všechna práva vyhrazena | Nakódoval Leoš Lang