Jak probíhá sledování zásilek PPL?

Jak probíhá sledování zásilek PPL?

Každý, kdo si objedná zboží z e-shopu a jako způsob dopravy zvolí PPL, má možnost pohyb balíku pohodlně sledovat. Stačí mu k tomu pouze číslo zásilky. Dozví se, kde se zásilka aktuálně nachází, kdy je předpoklad doručení a další podstatné náležitosti. Jaké jsou možnosti sledování zásilky PPL?

Vědět, v jakém stavu a kde se nachází balík nebo zásilka, je v současnosti téměř standardní požadavek odesílatelů i příjemců. Díky možnosti sledovat trasu lze předejít případné ztrátě balíku a lze odhadnout, kdy zhruba bude doručen.

Služba sledování balíku je natolik oblíbená, že ji poskytuje čím dál tím více přepravců. Setkat se lze proto se sledováním zásilky České pošty, sledováním zásilky DPD nebo sledováním zásilky DHL. I známá zásilková služba PPL sledování zásilky nabízí, navíc ve zcela zjednodušené a přitom maximálně praktické formě.

TIP: V současnosti lze i sledování zásilek z Číny, například z čínského e-shopu AliExpress, Wish nebo LightInTheBox.

Kudy vede trasa zásilky u PPL

Posílat balíky prostřednictvím PPL mohou jen smluvní zákazníci. Ti mají v rámci vnitrostátní balíkové přepravy možnost využít buď službu PPL PARCEL CZ BUSINESS nebo PPL PARCEL CZ PRIVATE. V obou případech sledování zásilky probíhá prostřednictvím webu www.ppl.cz. Žádná speciální aplikace není potřeba.

Zájemce o PPL sledování zásilky k tomu potřebuje pouze jedno jediné číslo. Toto číslo každý balíček získává již ve chvíli, kdy ho přebírá kurýr PPL, aby ho doručil na regionální depo.

Kdy ke svozu kurýrem dochází? Obvykle jeden den po objednávce. To je totiž lhůta, ve které PPL přijímá objednávky. Výjimečně lze objednat svoz balíčku ještě týž den do 12 hodin. K vyzvednutí zásilky kurýrem od smluvního zákazníka dochází nejpozději do 17 hodin.

Cesta balíku či zásilky doručením na regionální depo teprve začíná. Odsud probíhá převoz na centrálu, zde dochází k přesměrování na regionální depo poblíž místa, kam se má zásilka doručovat. Odtud pak už putuje rovnou k příjemci. Ve všech těchto “zastávkách” dochází ke skenování kódu balíku, takže všechny tyto pohyby jsou ve sledování zásilky PPL přehledně vidět.

Stačí webové stránky PPL

Jednoduchost sledování zásilky PPL spočívá v tom, že není zapotřebí žádné speciální aplikace. Jednoduše stačí do vyhrazeného pole na home page webových stránek www.ppl.cz zadat číslo hledané zásilky.

Pole pro zadání čísla zásilky není potřeba složitě hledat, nachází se přímo na homepage.

Jak příjemce získá číslo balíku? Opět jednoduše. Součástí služby u soukromých balíků je totiž i komunikace s příjemcem. Ta zahrnuje emailovou a SMS komunikaci, v rámci které se specifikuje právě číslo zásilky. Příjemci se podrobnosti posílají již ve chvíli, kdy je zásilka poprvé zaregistrována v systému PPL. Tedy už při převzetí od smluvního zákazníka.

PPL sledování zásilky – kontakt na řidiče

Mnozí uživatelé oceňují na sledování zásilky PPL to, že mají možnost si díky zjištěným informacím zorganizovat svůj čas tak, aby kurýra PPL nepropásli. Přesto se ovšem najde řada lidí, kterým se doručení v původní termín nehodí. Mohou proto využít webovou adresu www.pplbalik.cz. Zde lze změnit nejen termín doručení, ale i adresu.

V den doručení se příjemci odesílá obvykle SMS zpráva s uvedením dvouhodinového časového rozmezí pro doručení. Součástí této zprávy bývá i kontakt na řidiče. Pakliže s ním potřebuje příjemce cokoliv řešit, není problém se na něj telefonicky obrátit.