Sledování zásilky umožňuje příjemcům v reálném čase monitorovat aktuální polohu a stav jejich balíku, což zajišťuje lepší přehled o doručovacím procesu.
Sledování zásilek PPL – aplikace, kontakt na řidiče, mezinárodní balíky
Každý, kdo si objedná zboží z e-shopu a jako způsob dopravy zvolí PPL, má možnost pohyb balíku pohodlně sledovat. Stačí mu k tomu pouze číslo zásilky. Dozví se, kde se zásilka aktuálně nachází, kdy je předpoklad doručení a další podstatné náležitosti. Jaké jsou možnosti sledování zásilky PPL?
Vědět, v jakém stavu a kde se nachází balík nebo zásilka, je v současnosti téměř standardní požadavek odesílatelů i příjemců. Díky možnosti sledovat trasu lze předejít případné ztrátě balíku a lze odhadnout, kdy zhruba bude doručen.
Obsah článku
Sledování zásilky je možné prostřednictvím webových stránek přepravce, mobilních aplikací nebo specializovaných portálů pro sledování zásilek, které poskytují aktuální informace o poloze a stavu balíku.
Mezinárodní zásilky mohou být sledovány prostřednictvím online nástrojů a aplikací, které poskytují informace o jejich pohybu a statusu během přepravy přes hranice a v různých zemích.
Kontakt na kurýra může být poskytnut prostřednictvím SMS nebo e-mailu, což umožňuje příjemci snadno komunikovat a koordinovat doručení přímo s doručovatelem.
Služba sledování balíku je natolik oblíbená, že ji poskytuje čím dál tím více přepravců. Setkat se lze proto se sledováním zásilky České pošty, sledováním zásilky DPD nebo sledováním zásilky DHL. I známá zásilková služba PPL sledování zásilky nabízí, navíc ve zcela zjednodušené a přitom maximálně praktické formě.
PPL nenabízí své služby pouze pro smluvní zákazníky, i pro běžné zákazníky, kteří mohou využít řadu možností pro odesílání svých balíků. Tito zákazníci mohou posílat zásilky prostřednictvím partnerských výdejen PPL ParcelShop, které jsou dostupné po celé České republice. Navíc je možné objednat svoz balíku online přes webové stránky PPL bez nutnosti mít uzavřenou smlouvu.
Běžní zákazníci, kteří odesílají balíky prostřednictvím PPL, mohou také sledovat své zásilky online. Po odeslání zásilky obdrží číslo balíku, které jim umožňuje monitorovat trasu balíku podobně jako smluvní zákazníci. Tato služba je k dispozici všem zákazníkům, kteří využívají PPL, bez ohledu na to, zda odesílají jednorázově nebo pravidelně.
TIP: V současnosti lze i sledovat zásilky z Číny, například z čínského e-shopu AliExpress, Wish nebo LightInTheBox.
Technologie sledování zásilek se neustále vyvíjejí a PPL pracuje na tom, aby své služby stále vylepšovalo. Budoucnost sledování zásilek může zahrnovat pokročilejší notifikace, přesnější odhady doručení a integraci s dalšími službami, které zajistí ještě větší komfort pro odesílatele i příjemce.
Sledování PPL zásilky
Posílat balíky prostřednictvím PPL mohou jen smluvní zákazníci. Ti mají v rámci vnitrostátní balíkové přepravy možnost využít buď službu PPL PARCEL CZ BUSINESS nebo PPL PARCEL CZ PRIVATE. V obou případech sledování zásilky probíhá prostřednictvím webu www.ppl.cz. Žádná speciální aplikace není potřeba.
Zájemce o PPL sledování zásilky k tomu potřebuje pouze jedno jediné číslo. Toto číslo každý balíček získává již ve chvíli, kdy ho přebírá kurýr PPL, aby ho doručil na regionální depo.
Číslo zásilky je klíčovým údajem pro sledování balíku. Při odesílání balíku přes PPL je toto číslo automaticky vygenerováno a je součástí potvrzení, které je zákazníkovi zasláno e-mailem nebo SMS zprávou. Toto číslo je nutné pro zadání do systému PPL a umožňuje sledovat zásilku od jejího odeslání až po doručení.
Kdy ke svozu kurýrem dochází? Obvykle jeden den po objednávce. To je totiž lhůta, ve které PPL přijímá objednávky. Výjimečně lze objednat svoz balíčku ještě týž den do 12 hodin. K vyzvednutí zásilky kurýrem od smluvního zákazníka dochází nejpozději do 17 hodin.
Cesta balíku či zásilky doručením na regionální depo teprve začíná. Odsud probíhá převoz na centrálu, zde dochází k přesměrování na regionální depo poblíž místa, kam se má zásilka doručovat.
Odtud pak už putuje rovnou k příjemci. Ve všech těchto „zastávkách“ dochází ke skenování kódu balíku, takže všechny tyto pohyby jsou ve sledování zásilky PPL přehledně vidět.
Rychlost doručení zásilek PPL se může lišit v závislosti na zvoleném typu služby a cílové destinaci. Nicméně, díky možnosti sledování je možné v reálném čase odhadnout, kdy bude zásilka doručena. To umožňuje příjemcům lépe plánovat svůj čas a být připraven na přijetí balíku.
Kde sledovat zásilky PPL?
Jednoduchost sledování zásilky PPL spočívá v tom, že není zapotřebí žádné speciální aplikace. Jednoduše stačí do vyhrazeného pole na homepage webových stránek www.ppl.cz zadat číslo hledané zásilky.
Pro ještě pohodlnější sledování zásilky však nabízí PPL také mobilní aplikaci, kterou lze zdarma stáhnout na platformách iOS a Android. Tato aplikace umožňuje nejen sledovat pohyb zásilky, také spravovat doručení, změnit adresu nebo termín doručení přímo z mobilního telefonu.
Kromě webu a mobilní aplikace nabízí PPL možnost sledovat zásilky prostřednictvím SMS zpráv. Při odesílání zásilky si lze zvolit tuto možnost, kdy jsou informace o pohybu balíku zasílány přímo na mobilní telefon příjemce. Tento způsob sledování PPL je obzvláště praktický pro ty, kteří nemají přístup k internetu.
Jak příjemce získá číslo balíku? Opět jednoduše. Součástí služby u soukromých balíků je totiž i komunikace s příjemcem. Ta zahrnuje emailovou a SMS komunikaci, v rámci které se specifikuje právě číslo zásilky. Příjemci se podrobnosti posílají již ve chvíli, kdy je zásilka poprvé zaregistrována v systému PPL. Tedy už při převzetí od smluvního zákazníka.
PPL sledování zásilky – kontakt na řidiče
Mnozí uživatelé oceňují na sledování zásilky PPL to, že mají možnost si díky zjištěným informacím zorganizovat svůj čas tak, aby kurýra PPL nepropásli. Přesto se ovšem najde řada lidí, kterým se doručení v původní termín nehodí. Mohou proto využít webovou adresu www.pplbalik.cz. Zde lze změnit nejen termín doručení, i adresu.
Zaslání SMS zprávy s kontaktem na řidiče a časovým oknem doručení je závislé na konkrétním nastavení služby a nemusí být dostupné pro všechny typy zásilek. Tato služba je obvykle k dispozici pro balíky odesílané v rámci služby PPL PARCEL CZ PRIVATE, kde je doručení organizováno tak, aby vyhovovalo potřebám příjemce.
V den doručení se příjemci odesílá obvykle SMS zpráva s uvedením dvouhodinového časového rozmezí pro doručení. Součástí této zprávy bývá i kontakt na řidiče. Pakliže s ním potřebuje příjemce cokoliv řešit, není problém se na něj telefonicky obrátit.
Mezinárodní zásilky
PPL nabízí také služby pro mezinárodní zásilky, které lze sledovat obdobně jako vnitrostátní zásilky. Při odesílání balíku PPL do zahraničí je číslo zásilky funkční nejen v České republice, i v dalších zemích, kde je zásilka doručována partnerskými přepravci PPL. Sledování probíhá na stejném principu a je dostupné prostřednictvím webu nebo mobilní aplikace.
Sledování zásilek z čínských e-shopů, jako jsou AliExpress nebo Wish, může být omezeno v závislosti na použitém přepravci. Některé zásilky mohou mít pouze základní sledování, které končí po opuštění čínského území, což může ztížit monitorování balíku v posledních fázích doručení.
Výdejní místa
PPL nabízí příjemcům balíků další služby, které usnadňují celý proces doručení. Patří sem možnost přesměrování balíku na výdejní místo PPL ParcelShop nebo do PPL ParcelBoxu, kde si příjemce může balík vyzvednout v čase, který mu vyhovuje. Tyto služby zvyšují flexibilitu doručení a zajišťují, že balík nebude doručen v nevhodnou dobu.
Další výhodou je, že výdejní místa PPL mohou sloužit jako prostředek pro snadné vracení zboží. Pokud zákazník obdrží zásilku, která neodpovídá jeho očekáváním nebo potřebám, může balík jednoduše přinést na stejné výdejní místo a předat ho k vrácení.
Tento proces je většinou rychlý a bezproblémový, čímž se šetří čas a námaha spojená s tradičními metodami vracení zboží, jako je organizování osobní návštěvy pošty nebo čekání na vyzvednutí kurýrem.
Kromě toho, výdejní místa PPL poskytují příležitost pro vyzvednutí zásilek v rámci různých typů obchodů a lokalit, což přidává další úroveň pohodlí. Například mohou být umístěna v obchodních centrech, supermarketech nebo specializovaných obchodech, což znamená, že příjemce může balík vyzvednout při běžných nákupech.
Tento systém nejenže zjednodušuje logistikou doručení, také zvyšuje efektivitu a pohodlí při získávání zásilek, které jsou doručovány prostřednictvím PPL.
Reklamace zásilek
Pokud dojde k nečekaným problémům, jako je ztráta zásilky, PPL nabízí jednoduchý a rychlý proces reklamace. Reklamace může být podána jak odesílatelem, tak příjemcem, a to prostřednictvím webových stránek PPL. Celý proces je transparentní a cílem je rychlé vyřešení jakýchkoli nesrovnalostí.
Systém sledování zásilek PPL je navržen tak, aby byl co nejspolehlivější a co nejméně náchylný k chybám. Každá zásilka je během přepravy několikrát skenována, což minimalizuje riziko ztráty nebo nesprávného doručení. V případě jakýchkoli problémů je možné sledování použít jako nástroj pro rychlé vyřešení situace.
Publikováno: 03. 08. 2024
Mohlo by vás zajímat
Kdy je Black Friday 2025 – slevy
Blíží se chvíle, kdy obchody z celého světa poskytnou mimořádné slevy na své zboží. Nejočekávanější den v roce pro milovníky nákupů se nazývá Black Friday, nebo-li Černý...
VíceWish – registrace a přihlášení krok za krokem
Wish.com patří mezi velká online tržiště sdružující obchodníky s módou, kosmetikou, různými doplňky, příslušenstvím k elektronice a dalším zbožím. Aby bylo možné se podívat...
VíceAbout You – vrácení zboží, reklamace, recenze, formulář
About You je e-shop zaměřující se na prodej oblečení, obuvi a doplňků známých světových značek. V sortimentu jsou k nalezení například produkty od Nike, Levi's, či Urban Classics....
Více