CooliCool – jak nakupovat? Recenze, zkušenosti

CooliCool – jak nakupovat? Recenze, zkušenosti

Další z řady čínských e-shopů, které jsou tím pravým místem pro všechny nadšence do elektroniky. Jak probíhá nákup na CooliCool a co dělat v případě doručení nefunkčního zboží? A jaké mají s CooliCool zkušenosti dosavadní zákazníci?

Jak již bylo řečeno, CooliCool patří k e-shopům, které se zaměřují na prodej elektroniky. Na rozdíl od známějších čínských obchodů (v tomto případě spíše online tržišť) jako AliExpress nebo Wish zde tedy nenajdeme žádné oblečení, kosmetiku ani dekorace do bytu. Prohlédnout nabídku AliExpressu je možné zde >

Kdo však na CooliCool přišel za účelem nákupu mobilního telefonu, tabletu, chytrých hodinek, kamery nebo třeba navigace do auta, bude mít rozhodně z čeho vybírat.

K čínským e-shopům podobného zaměření patří například:

Ve srovnání s většinou mimoevropských e-shopů jsou nákupy na CooliCool snazší hned z několika důvodů – e-shop akceptuje úhradu bankovním převodem, zboží lze mít do 72 hodin doma a navíc není nutné platit DPH ani clo, a to bez ohledu na hodnotu zásilky. Jeden ze skladů CooliCool se totiž nachází v Evropě, díky čemuž odpadají starosti s případným celním řízením.

Nákup na CooliCool krok za krokem

Nakupovat na CooliCool je snadné a intuitivní. Proces vytváření objednávky je stejný jako v jakémkoliv jiném internetovém obchodě a zákazníci se nemusejí obávat žádných záludností. Jak nákup na CooliCool probíhá a jak je to s platbou a doručením? A jak postupovat, když je třeba zboží z CooliCool reklamovat?

Registrace

Zaregistrovat se lze ještě před samotným procházením nabídky nebo až v průběhu objednávky a je na každém, kterou možnost zvolí. Registrace je snadná a probíhá podobně jako například registrace na Wish nebo v dalších čínských e-shopech, jako je např. LightInTheBox. I zde stačí zadat e-mailovou adresu, zvolit si heslo a následovat další pokyny. Přejít do obchodu LightInTheBox je možné zde >

Nabídka a vyhledání zboží

CooliCool nabízí širokou škálu elektroniky a příslušenství známých i méně známých značek. Kromě mobilních telefonů, tabletů a notebooků najdeme v nabídce CooliCool hodinky, osvětlení, drony, kamery a mnoho dalšího. Široký sortiment elektroniky a jejího příslušenství nabízí i e-shop Tmart či Cafago.

Široký výběr elektroniky a příslušenství nabízí vedle CooliCool i e-shop MiniInTheBox, sestřinný obchod většího LightInTheBox.

Prohlédnout nabídku elektroniky a příslušenství na MiniInTheBox je možné zde >

Co všechno lze koupit na CooliCool:

  • Mobilní telefony – nabídka obsahuje mobily značek Xiaomi, Huawei, Nokia, OnePlus, Elephone, Umidigi a Ulefone a příslušenství v podobě krytů, pouzder, paměťových karet apod.
  • Tablety a laptopy – lze vybírat ze značek Huawei, Xiaomi, VOYO, ONDA, Jumper a Teclast. Příslušenství k tabletům a laptopům zahrnuje klávesnice, držáky, pouzdra, adaptéry apod.
  • Chytré hodinky – CooliCool nezahálí a podobně jako jiné čínské e-shopy s elektronikou nabízí chytré hodinky pro ženy a muže, kapesní hodinky a LED hodinky.
  • Hračky pro děti i dospělé – například auta, lodě, vrtulníky a letadla na ovládání, roboty, puzzle, hlavolamy apod.
  • Osvětlení – LED žárovky, lampy, baterky a další druhy osvětlení, které se hodí jak domů, tak na cesty.
  • Domácnost a zahrada – v této kategorii lze nalézt kamerové systémy, dětské chůvičky, robotické vysavače, party doplňky nebo například vánoční dekorace.
  • Spotřební elektronika – DVD a MP3 přehrávače, kamery, navigace, osvětlení a další vychytávky do auta.

Již bylo zmíněno, že většina zboží může být zaslána jak z čínského, tak z evropského skladu. Čeští zákazníci tak mohou dosytosti nakupovat, aniž by museli řešit poplatky spojené s DPH a clem (více o celních poplatcích se lze dočíst v další části tohoto článku).

  • CooliCool EU sklad (EU Warehouse) – sekce, z níž by měli vybírat ti, kteří se chtějí vyhnout platbě DPH a cla při nákupu zboží vyšší hodnoty. Zahrnuje mobilní telefony, tablety, spotřební elektroniku a příslušenství.

Brouzdat nabídkou je možné pomocí vyhledávacího pole nebo prostřednictvím kategorií v levé části stránky. Pole pro vyhledávání nefunguje na sto procent a nepřináší zcela relevantní výsledky, proto je snazší využít kategorie a k požadovanému produktu se případně ,,proklikat“.

E-shop CooliCool se zaměřuje zejména na mobilní telefony a tablety, v nabídce však najdeme také chytré hodinky, roboty a mnoho dalších vychytávek.
E-shop CooliCool se zaměřuje zejména na mobilní telefony a tablety, v nabídce však najdeme také chytré hodinky, roboty a mnoho dalších vychytávek.

Nutno podotknout, že e-shop CooliCool není dostupný v češtině, a vyhledávat je tedy třeba v angličtině či v některém z dalších jazyků, do kterých jsou stránky přeloženy (v němčině, ruštině, portugalštině, španělštině, francouzštině nebo italštině). Jazyk lze případně přepnout pomocí tlačítka v pravém horním rohu.

Platba

Akceptovány jsou platby kartou VISA a Mastercard, bankovním převodem nebo pomocí služby PayPal. Platba kartou je pro většinu z nás pravděpodobně nejsnazší, PayPal je zase považován za nejbezpečnější. Platit přes PayPal je možné i v několika dalších čínských obchodech, například na Alibabě. Prohlédnout nabídku na tomto e-shopu je možné díky tomuto odkazu.

Při nákupu na CooliCool je možné ušetřit díky cashback portálu Tipli. Stačí se zaregistrovat a nakoupit přes příslušný odkaz. Odměna ve výši 2,3 % z ceny nákupu se následně pošle přímo na účet zákazníka.

Doručení

Doba doručení zásilky se odvíjí od umístění skladu, z něhož bylo zboží odesláno. Skutečnost, že kromě skladů v Číně má CooliCool EU sklad, jde ruku v ruce s rychlejším dodáním – dle oficiálních informací lze mít zásilku doma během dvou až sedmi pracovních dní. Jak je to s doručením zboží z ostatních skladů?

SkladSlužbaDoba doručení
China WarehouseDHL3-7 pracovních dní
China Warehouse XFAULine 8-14 pracovních dní
China Warehouse EMS10-15 pracovních dní
China Warehouse Registered Air Mail7-35 pracovních dní
Hong kong Warehouse DHL3-7 pracovních dní
Hong kong Warehouse EMS10-15 pracovních dní
Hong kong Warehouse Registered Airmail7-35 pracovních dní
EU WarehouseEurope DHL 2-7 pracovních dní

Uvedená doba doručení je pouze orientační a zejména u zboží z čínských skladů se může o několik pracovních dní prodloužit. Sledovat zásilku z Číny i EU skladu bez ohledu na dopravce je možné například na webových stránkách 17track.net nebo tnt.com.

Poštovné, DPH a clo

Jak je to s výpočtem cla a DPH jsme se zabývali v článku Clo a DPH z Číny. Zde je proto jen rychlý přehled toho, kdy je nutné s poplatky počítat:

  • Hodnota zásilky 0 až 22 € – neplatí se DPH ani clo
  • Hodnota zásilky vyšší než 22 € a nepřesahuje 150 € – platí se DPH
  • Hodnota zásilky vyšší než 150 € – platí se DPH i clo

Výše uvedené se samozřejmě vztahuje pouze na zboží, které putuje z čínského skladu. Pokud objednáváme ze zmíněného CooliCool EU Warehouse, clo ani DPH se neplatí.

Stejně je to i s poštovným – u zásilek z čínských skladů je zpoplatněno, u zboží z EU skladu je poštovné zdarma.

Placení cla a DPH za zboží zaslané z Číny se za určitých podmínek nevyhne ani Banggood, čínský obchod nabízející různé druhy zboží. Jeho specialitou jsou obzvláště RC modely.

Prohlédnout nabídku RC modelů na Banggood je možné zde >

Jak na CooliCool reklamovat nebo vrátit zboží?

V některých případech může nastat situace, že se zboží poškodí při přepravě, je nefunkční nebo zkrátka dorazí něco jiného, než kupující očekával. Reklamace zboží z Číny i z evropského skladu je samozřejmě možná. Jak postupovat?

Nejprve je třeba CooliCool kontaktovat e-mailem na support@coolicool.com s informací o tom, že bude zboží vráceno zpět. Pokud se jedná o reklamaci z důvodu poškození, bude pracovník zákaznické podpory pravděpodobně požadovat fotografii nebo video, které vadu prokáže.

Poškozené či nefunkční zboží je možné reklamovat do 30 dní od doručení objednávky.
Poškozené či nefunkční zboží je možné reklamovat do 30 dní od doručení objednávky.

Vrácení zboží je snadné díky speciálním štítku se zpáteční adresou, který je součástí každé zásilky. Je důležité spolu s produktem vrátit i veškeré manuály a příslušenství, jinak budou účtovány dodatečné poplatky. Na balíku by také mělo být uvedeno číslo objednávky a e-mail zákazníka pro snazší vyřízení a komunikaci s podporou. Jakmile CooliCool zboží obdrží, vrátí peníze na účet, popřípadě odešle nový kus. Reklamaci lze provést do 30 dní od převzetí zásilky.

Trochu jiná situace ovšem nastává, když se produkt vrací z jiného důvodu, než je jeho nefunkčnost. V takovém případě je třeba zboží odeslat do 3 dní od převzetí a vráceno bude jen 70 % jeho ceny. Je proto více než vhodné si nákup na CooliCool dobře promyslet předem, jelikož na rozdíl od většiny čínských e-shopů nevrací celou částku.

Jaké má CooliCool recenze?

Od počátku své existence e-shop fungoval na jedničku, získal si širokou zákaznickou základnu a hodnocen byl vesměs kladně. Postupem času se však začalo objevovat více a více negativních recenzí. Jaké mají s nákupem na CooliCool zkušenosti samotní zákazníci si lze ověřit například na jednom z neznámějších recenzních portálů TrustPilot.com.

Na recenzním portálu TrustPilot CooliCool získal pouze 2,5 hvězdičky.
Na recenzním portálu TrustPilot CooliCool získal pouze 2,5 hvězdičky.

Čeho se stížnosti týkají nejčastěji? Jedná se zejména o chabou komunikaci ze strany zákaznické podpory. E-maily údajně velmi často ignoruje a problémy neřeší. To je samozřejmě problém v případě, kdy zákazník obdrží vadný produkt a chce zpět své peníze.

Nicméně to neznamená, že se automaticky jedná o podvodný e-shop. Pochopitelně se najdou i nakupující, kteří mají výborné zkušenosti jak s ochotou zákaznické podpory, tak s kvalitou zboží a rychlostí doručení. Ze zákazníků, kteří se o svou zkušenost podělili na webu TrustPilot, 39 % hodnotilo pěti hvězdičkami (výborné) a 45 % jednou hvězdičkou (velmi špatné). Je tedy na každém, jaký si o CooliCool udělá obrázek, a zda mu bude důvěřovat či nikoliv.

CooliCool – kontakt

V případě reklamace a vracení zboží, dotazů k produktům nebo nejasností v průběhu objednávky je možné CooliCool kontaktovat těmito způsoby:

Zákazníci mohou najít odpovědi na své otázky také v sekci FAQ, zaměřené na nejčastější dotazy a potíže. Pro rychlou komunikaci lze využít také online chat přímo v e-shopu.

Publikováno: 19. 10. 2020

Štítky:

Jak nakupovatRecenze

Copyright © 2024 Slevove.cz. Všechna práva vyhrazena | Nakódoval Leoš Lang