Košík.cz – potraviny online, objednávka, doprava, cena

Košík.cz – potraviny online, objednávka, doprava, cena

Člověk nechce nebo nemůže zajít do obchodu, a přesto potřebuje nutně nakoupit? Právě za tímto účelem vznikají v posledních letech e-shopy zaměřené na běžné zboží a rychlé dodání přímo do domu. Košík.cz je jedním z hlavních představitelů tohoto trendu.

Jak služba dálkového obchodu s doručením funguje? Jaké má výhody a nevýhody, jaké jsou zkušenosti uživatelů a jak si stojí v porovnání s konkurencí?

Košík.cz – online supermarket

Košík.cz je online supermarket, který nabízí široký sortiment potravin, drogerie i produktů od lokálních farmářů s doručením až ke dveřím.

Objednání probíhá přes web nebo mobilní aplikaci, doručení je možné ve většině větších měst a cena dopravy se pohybuje mezi 29–79 Kč, při větších objednávkách může být i zdarma.

E-shop nabízí slevové akce a věrnostní programy pro rodiny a seniory, ekologii podporuje nabídkou zboží „bez obalu“ či výprodejem zboží, které prochází.

Recenze chválí přehlednost, sortiment a úsporu času, zároveň upozorňují na horší dostupnost mimo města a občasné problémy s reklamací nebo kvalitou čerstvých produktů.

Co je Kosik.cz

E-shop Košík.cz je online supermarket, který umožňuje rychlý rozvoz zboží po České republice. Z nabídky sortimentu si lze vybrat potraviny, drogerii, výrobky pro domácnost i produkty od lokálních farmářů.

E‑shop nabízí desetitisíce položek, včetně čerstvých i trvanlivých produktů, zdravého sortimentu, hotových jídel či ekologických alternativ “bez obalu”. V sortimentu nechybí nabídka různých dodavatelů, akční sekce, zvýhodněné zboží a další možnosti.

Služba je pak primárně zaměřena především na úsporu času, komfortní doručení až ke dveřím a stále širší nabídku zboží, která konkuruje běžným supermarketům.

Sortiment a zajímavosti zboží e-shopu Košík

V nabídce Košíku.cz lze najít produkty pro domácnost, drogerii, věci pro děti, krmivo pro domácí mazlíčky i třeba papírenské zboží, největší důraz je však kladen na kategorii potravin. Košík má v nabídce čerstvé ovoce a zeleninu, maso, mléčné výrobky, pečivo, trvanlivé potraviny i mražené zboží.

Zákazníci oceňují především možnost výběru ze standardního supermarketového sortimentu i rozšířenou nabídku od lokálních dodavatelů. K dispozici jsou tak farmářské produkty, biopotraviny, produkty značky Iceland nebo menší nabídka od řetězce Delmart, která cílí na náročnější zákazníky.

Mezi oblíbené sekce patří také „Hotovky by Košík“ – hotová jídla určená k rychlému ohřevu. Nabídku těchto potravin z Košíku ocení zejména zaneprázdnění jednotlivci. „Ostře sledované“ produkty jsou zase speciálně upravené tak, aby cenově konkurovaly, případně byly výhodnější než u kamenné konkurence.

Sortiment je na e-shopu Košík přehledně členěný do kategorií a pomocí filtrů lze snadno vyhledávat podle typu, značky, ceny nebo jiných preferencí (například země původu, alergenů apod.).

Populární i zlevněné produkty řadí e-shop Košík CZ do různých podsekcí.
Populární i zlevněné produkty řadí e-shop Košík CZ do různých podsekcí.

Moderní trendy a ekologie e-shopu

Košík.cz pravidelně rozšiřuje své portfolio a sleduje moderní trendy, v jeho nabídce se tak střídají proteinové nápoje, veganské potraviny i třeba nízkosacharidové alternativy.

Proti plýtvání pomáhá sekce „Zachraň mě“, která funguje stejně jako u zboží v marketech, kterému prochází lhůta. Košík dále cílí na menší odpadovost svými projekty „bez obalu“, kdy zásilka určitého typu zboží (těstoviny, rýže, cukr, jedlá soda apod.) bude doručena v papírovém sáčku, obecně jsou preferovány papírové pytlíky a praktikuje se systém „cirkutaška“, kdy se tašky od zboží mohou rovnou vracet kurýrovi k recyklaci.

Zda lze skutečně šetřit přírodu dovážením zboží na dálku, je otázkou, nicméně organizované dodávkové služby s maximálním využitím vozidla nebo využití cest „okolo“ místa doručení značí alespoň určitou náklonnost ekologické otázce.

Košík – rozvoz a cena dopravy

Jednou z hlavních otázek při online nákupech je dostupnost služby v konkrétní lokalitě. Rozvoz Košíku funguje ve většině velkých měst a jejich okolí, přičemž pokrytí se neustále rozšiřuje. Služba standardně operuje v celé Praze, Brně, Plzni, Hradci Králové, Liberci, Ústí nad Labem, Pardubicích, Českých Budějovicích a dalších větších aglomeracích.

Doručení do menších obcí a satelitních částí je pak možné podle dostupnosti rozvozových tras, ty však zatím tak hustě pokryté nejsou. Představa, že „ve městě si lidé snadno nakoupí sami, na hůře dostupnou vesnici kurýr zboží doveze“, tak zatím ne stoprocentně funguje.

Košík – mapa rozvozu

Aby si zákazník mohl ověřit, zda je Košík.cz dostupný i v jeho lokalitě, slouží k tomu přímo na webu mapa rozvozu Košíku CZ. Celková mapa s vyznačením dostupných oblastí sice k vidění není, po kliknutí vlevo vedle vyhledávacího pole, případně ve spodní části stránky v sekci Zajímá vás ˃ Doprava ˃ Zjistit podmínky dopravy u vás, se však otevře formulář.

Po zadání PSČ nebo konkrétní adresy systém okamžitě zobrazí, zda je doručení možné, případně v jakých časech. Rozvoz Košíku.cz nabízí několik časových oken pro doručení, obvykle v rozmezí jedno či dvouhodinových intervalů během celého dne. Zákazník si tak může vybrat čas, který mu nejlépe vyhovuje, či v případě některých lokalit využít expresní doručení.

V okolí větších aglomerací je dostupnost Košíku pravděpodobná, obyvatelé menších se musí informovat na mapě e-shopu.
V okolí větších aglomerací je dostupnost Košíku pravděpodobná, obyvatelé menších se musí informovat na mapě e-shopu.

Kosik.cz – cena dopravy, objednávka, doručení, registrace

Proces objednávání na Košík.cz je navržen tak, aby byl co nejjednodušší i pro méně technicky zdatné uživatele. Základem nákupu je však povinná registrace, která vyžaduje e-mail, heslo, osobní údaje, adresu doručování zboží a telefon.

Pokud je uživatel již registrován, stačí se přihlásit a vybírat z dostupného sortimentu. Zboží se přidává do virtuálního košíku a po dokončení výběru se už jen zvolí preferovaný čas doručení a způsob platby.

  • Košík – minimální objednávka

Jedním z často kladených dotazů je výše minimální objednávky na Košíku. Podmínky uvedené přímo na stránkách e-shopu jsou mírně nejasné, nicméně popisují, že minimální hodnota objednávky není fixní. Podmínky závisí na vzdálenosti trasy mezi skladem Košíku a adresou zákazníka.

  • Košík.CZ – cena dopravy

Dále je třeba počítat s náklady na dopravu. Cena dopravy Košíku CZ se zpravidla pohybuje v rozmezí 29 až 79 Kč, při větších objednávkách nebo při využití promo akcí (například registrační bonus Doprava zdarma na prvních 60 dní) může být doprava zcela zdarma.

Cena dopravy se pak může měnit v závislosti na lokalitě, aktuální vytíženosti nebo zvoleném čase doručení. „Velký nákup“ slibuje e-shop doručit zdarma, bez uvedení detailů této velikosti, cena by se však měla objevit již při tvoření objednávky.

Košík – kontakt a zákaznický servis

Pokud má zákazník jakýkoliv problém s objednávkou, může se obrátit na oficiální kontakt Košíku několika způsoby. K dispozici je zákaznická linka, která funguje každý den včetně víkendů od 7 hodin ráno do 11 hodin večer, dále e‑mailová podpora a také živý chat na webu.

Nejčastější dotazy a odpovědi jsou navíc přehledně zpracované v sekci Časté dotazy. Zde se lze dočíst o podmínkách nákupu, množstevních slevách (tzv. Multikup), kreditech, dopravě, platbě nebo reklamaci.

Reklamace na Košíku online

Reklamaci na Košíku lze provést online prostřednictvím účtu zákazníka, kde je možné označit konkrétní problém a získat zpět peníze formou kreditu, případně peněžního vyrovnání. Na řešení reklamace je 72 hodin od doručení zboží. Pokud dojde ke komplikacím nebo nejasnostem, je důrazně doporučováno kontaktovat zákaznickou podporu a zařídit se podle jejích pokynů.

Jak hovoří mnoho recenzí Košíku.cz (Heureka, Zbozi), reklamování může někdy přinést nevítané potíže s dodáním nevhodného náhradního zboží, obtížným získáním kompenzace či malým zájmem ze strany podpory. Po těchto zkušenostech někteří zákazníci upřednostňují osobní nákupy, kde přesně vědí, co kupují.

Reklamace by měla být jednoduchá a přímo v rámci vlastního uživatelského účtu. Ale pozor, na její provedení jsou tři dny.
Reklamace by měla být jednoduchá a přímo v rámci vlastního uživatelského účtu. Ale pozor, na její provedení jsou tři dny.

Košík.cz – sleva, slevové kódy a výhody

Slevy u online Košíku CZ nejsou jen Ostře sledované produkty. Supermarket nabízí různé formy úspor, pravidelné slevové akce i zvýhodněné balíčky. Na hlavní stránce e-shopu jsou vždy k dispozici sekce s aktuálními slevami (primárně Akční týden), kde se nachází stovky zlevněných položek.

Sleva Košíku.cz je často časově omezená a vztahuje se na různé zboží. Pravidelně se tu také pořádají tematické akce, jako např. „Italský týden“ nebo „Zdravý životní styl“, během kterých jsou k dostání vybrané produkty za zajímavé ceny.

  • Košík CZ – slevový kód

V průběhu objednávky lze také zadat slevový kód Košíku CZ a získat tak jednorázovou slevu či jinou výhodu. Tyto slevové kupony bývají dostupné při speciálních příležitostech (např. Košík Days), přes newsletter nebo v rámci spoluprací s partnerskými weby.

Košík.cz rovněž nabízí věrnostní programy, díky kterým mohou zákazníci získávat za pravidelné nákupy výhody, jako slevu při dalších nákupech, vouchery na dopravu zdarma nebo přednostní právo při reklamacích. Košík CZ nabízí celkem tři věrnostní programy – Klub VELKOvýhod, Benjamínek (určený rodičům s dětmi) a Plná péče (pro seniory a tělesně postižené).

KošíkCZ nabízí slevový kód na různé tipy zboží v průběhu promo akcí.
KošíkCZ nabízí slevový kód na různé tipy zboží v průběhu promo akcí.

Recenze Košíku.CZ

Při výběru online supermarketu hraje velkou roli zkušenost ostatních zákazníků. Recenze Košíku.CZ na různých platformách a fórech ukazují, že si služba získala smíšená hodnocení.

POZITIVA:

  • přehledný e-shop
  • široký sortiment
  • snadný způsob nákupu
  • možnost výběru časového okna doručení
  • solidní ceny
  • vstřícný přístup kurýrů

NEGATIVA:

  • nedostupnost v některých lokalitách
  • vyšší cena dopravy v některých lokalitách
  • občasné chyby v dostupnosti produktů
  • kvalita některých čerstvých potravin
  • obtíže při reklamaci

Celkově však Košík patří mezi nejlépe hodnocené online supermarkety v Česku.

Košík vs. Rohlík

Mezi nejoblíbenější online supermarkety v Česku patří Košík.cz a Rohlík.cz. Při rozhodování, zda zvolit právě Košík, nebo Rohlík, je vhodné porovnat jejich nabídku, ceny, dostupnost služeb i zkušenosti uživatelů.

Košík nebo Rohlík – recenze 

Košík i Rohlík v mnoha ohledech nabízejí podobný sortiment, přičemž se oba e-shopy zaměřují na široký výběr potravin včetně čerstvých a lokálních produktů. Slevové sekce i samotné pojetí webu si je také velice podobné.

Rohlík je však obecně vnímán jako mírně prémiovější – Košík mívá často lehce dostupnější ceny. Cena dopravy je pak u obou služeb srovnatelná, avšak může se lišit v závislosti na lokalitě a zvoleném čase doručení.

Z pohledu uživatelů je v diskuzích často řešeno dilema, zda Košík, nebo Rohlík. Recenze však ukazují, že výběr záleží na konkrétních potřebách zákazníka. Na dostupnosti, nabídce zboží, slevách, osobních zkušenostech i jiných preferencích – zatímco se například Košík cz obecně drží obchodu, Rohlík cz před nedávnem politicky agitoval.

Doprava až domů, nebo raději výběr zboží přímo na místě? Každý si musí zvolit dle svých preferencí. E-shopům však nelze upřít jedna velká výhoda – úspora času.

Proč e-shop Košík.cz?

Nakupování přes internet se v posledních letech stalo běžnou součástí života mnoha domácností, a to včetně běžného zboží. Košík patří od roku 2015 mezi nejznámější české online supermarkety a nabízí možnost pohodlného nákupu bez nutnosti návštěvy kamenné prodejny.

Košík online funguje jako plnohodnotný e-shop s intuitivním rozhraním, mobilní aplikací a poměrně širokým záběrem rozvozových oblastí. Jeho cílem je nabídnout rychlé, čerstvé a spolehlivé řešení nákupu pro zákazníky ve městech i menších obcích.

Publikováno: 18. 10. 2025

Copyright © 2025 Slevove.cz. Všechna práva vyhrazena | Nakódoval Leoš Lang