eBay reklamace – vrácení peněz – jak na to?

eBay reklamace – vrácení peněz – jak na to?

Internetový obchod eBay.com zahrnuje vše od sběratelských předmětů, elektroniky až po oblečení. Tento obchod je známý především svou možností nakupovat v rámci aukce, ovšem lze na něm sehnat zboží i za stálé ceny. Co dělat v případě, že zboží, které dorazilo, nevyhovuje? Jak funguje eBay reklamace? Je možné vrácení zboží z eBay?

eBay je internetové tržiště s celou škálou různého sortimentu. Jsou zde k nalezení například eBay kryty na mobil, elektronika, kosmetika či levné oblečení. Na své si zde přijdou také sběratelé všeho možného – tento e-shop nabízí umění, známky nebo eBay mince.

eBay v češtině zatím neexistuje, takže pro překlad stránek a nakupování v češtině je nutné využít překladač z angličtiny. Zákazníci také mohou vyzkoušet Aukro, které se svým konceptem známému eBayi velmi podobá. I zde je totiž možné zboží vydražit za velmi zajímavé ceny.

Existuje také německá mutace tohoto e-shopu eBay.de. Na tomto internetovém bazaru zákazník najde běžné zboží jako elektroniku, knihy či sběratelské předměty. Nachází se tu však i méně tradiční zboží, jako například lístky na sportovní utkání či auta a lodě.

Existuje široké spektrum různých e-shopů, na kterých je možné nakupovat i v češtině. Mezi ně patří oblíbený čínský LightInTheBox.com.

Jak funguje eBay?

Jak funguje eBay? Jedná se o vcelku jednoduchou a intuitivní stránku, na které se zákazník neztratí. Na hlavní stránce si ve vyhledávací kolonce lze najít zboží dle vlastních požadavků. Pokud zákazník chce spíše brouzdat nabídkou, může si rozkliknout nabízené kategorie zboží.

Vlevo nahoře je možné se zaregistrovat a vytvořit si vlastní účet či se přihlásit do účtu stávajícího. Vpravo nahoře je poté možné nastavit si, kam zákazník požaduje své zboží doručit. Zde je také možné najít nákupní košík a prohlédnout si případné notifikace.

Čeho je možné se na tomto e-shopu účastnit? Uživatel může:

Po vybrání požadovaného zboží je čas přesunout se k dokončení objednávky a platbě. Existují dva hlavní způsoby platby na eBay. Jedná se o platbu kartou a platbu skrze službu PayPal. Podpora této služby ukazuje, že se jedná o seriózní stránku a ne podvodný e-shop.

Záležitost, na kterou by se mělo také myslet, je clo a DPH na eBay. Clo a DPH se vztahuje na zboží, které bylo zakoupeno mimo Evropskou unii. eBay zahrnuje i čínské prodejce, takže by zákazník neměl na clo a DPH z Číny.

Na eBay je možné platit kartou či skrze platební bránu PayPal.
Na eBay je možné platit kartou či skrze platební bránu PayPal.

Vrácení peněz na eBay

S využíváním PayPal při nákupech souvisí výhoda, která se týká i reklamace zboží na eBay. eBay totiž při platbě přes PayPal slibuje garanci vrácení peněz, pokud zákazníkovi nedorazí objednávka. Vrácení peněz na eBay je možné i tehdy, když dorazí neodpovídající objednávka.

eBay slibuje garanci vrácení peněz na téměř veškeré zboží. Pro jistotu je lepší si tuto garanci, eBay money back guarantee, pohlídat u každého zboží zvlášť. Pokud zboží danou garancí disponuje, bude se zobrazovat. Dle eBay je tato garance automatická a neplatí se za ní žádný poplatek.

eBay touto zárukou garantuje, že v případě problémů u daného produktu přiměje prodejce, aby zákazníkovi buďto zaslal nový balíček nebo mu vrátil peníze. Kromě PayPalu je možné tuto garanci využít i při platbě kartou či eBay voucherů.

Pro vrácení peněz na eBay je třeba provést tři kroky:

  • Pokud objednávka nedorazila nebo není v pořádku, zákazník musí vstoupit do My eBay, vybrat danou objednávku v historii nákupu a oslovit svého prodejce.
  • Pokud problém s prodejcem není vyřešen ani po třech pracovních dnech, má zákazník možnost kontaktovat eBay.
  • eBay se zavazuje přimět prodejce k vrácení peněz či zaslání nové objednávky do 48 hodin.
eBay touto zárukou garantuje, že v případě problémů u daného produktu přiměje prodejce, aby zákazníkovi buďto zaslal nový balíček nebo mu vrátil peníze.
eBay touto zárukou garantuje, že v případě problémů u daného produktu přiměje prodejce, aby zákazníkovi buďto zaslal nový balíček nebo mu vrátil peníze.

eBay – vyřízení reklamace

Jak probíhá reklamace na eBay? Pokud se reklamuje zboží zaslané z nějakého evropského skladu, reklamace bude pravděpodobně jednodušší než při reklamaci zboží z Číny. V obou případech se ovšem nejedná o nic závratně složitého.

Jak postupovat v případě, že zboží dorazí neúplné či poškozené? Prvním krokem je přejít do My eBay a zobrazit si historii svých objednávek. U dané objednávky je pak třeba kliknout na „More actions“ a vybrat „Return this item“.

To doslova znamená „Vrátit zboží“, ovšem k tomuto kroku vůbec dojít nemusí. Vše záleží na domluvě s prodejcem. Dále je nutné vybrat z nabídky, jaký je s objednávkou problém – přišlo zboží poškozené nebo chybí jeho část?

Objednaná zásilka nepřišla v pořádku? Požádat o vrácení peněz na eBay zde >

Pro úplnost je také možné připojit fotky poškozeného zboží. Dále je třeba kliknout na „Request a return“. Poté už je jen třeba čekat na zprávu prodejce. Ten může zákazníkovi buď rovnou vrátit peníze anebo problém dále řešit.

Pokud zboží nedorazilo vůbec, je v nabídce „More actions“ u konkrétní objednávky třeba kliknout na „I didn’t receive it“. Nyní má zákazník dvě možnosti:

  • Nechat si vrátit peníze – v tomto případě je třeba kliknout na „I want a refund“
  • Zažádat o opětovné zaslání zboží – v tomto případě je třeba kliknout na „I want this item“

Volba vrácení peněz bývá jistější a rychlejší. Zákazník také může připojit zprávu o tom, že zboží nedorazilo. Posledním krokem je kliknutí na tlačítko „Send request“. Pozor na lhůtu otevření sporu, která je 30 dnů od obdržení zboží či 30 dnů od jeho předpokládaného obdržení.